24 دی 1396 - 10:25
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

میزان انتشار اوراق مشارکت باید به حداقل برسد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:میزان انتشار اوراق مشارکت باید به حداقل ممکن برسد.
کد خبر : ۸۰۴۲۵
بودجه

به گزارش ایبِنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، درباره روند انتشار اوراق مشارکت اظهار داشت: یکی از ملاحظات مهم که در تدوین لوایح بودجه های سنواتی باید مدنظر باشد موضوع کنترل روند افزایشی اوراق مشارکت است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه بخش قابل توجهی از منابع مالی مورد نیاز برای امور هزینه ای در کشور از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین شود، روش صحیحی نیست.برای مهار روند انتشار اوراق مشارکت باید هزینه ها به نحوی مدیریت شود که از انجام هزینه های غیرضروری جلوگیری شود.


لزوم حاکم شدن نظام صرفه جویی در کشور​


جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر لزوم حاکم شدن نظام صرفه جویی در کشور، افزود: میزان انتشار اوراق باید محدود شود و آن میزان منابعی نیز که لحاظ می شود باید برای اجرای پروژه ها باشد.


نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سوابق بیانگر این است از منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت برای اموری غیر از اجرای پروژه ها نیز استفاده می شود که این موضوع، روش صحیحی نیست.


جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه باید میزان انتشار اوراق مشارکت به حداقل ممکن برسد، گفت:انجام پروژه ها باید از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شود این در حالی است که بطور مثال در حوزه انتخابیه رشت، پروژه هایی وجود دارد که شرایط واگذاری را داشته، اما این کار انجام نشده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی  از موضوعات مهم که باید تدابیری برای آن اتخاذ شود این است که باید تدابیری برای تسویه اصل و سود اوراق مشارکت واگذار شده در سال های قبل اندیشیده شود.


برچسب ها: مجلس بودجه مشارکت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر