25 دی 1396 - 14:53

دومین شماره کتاب سال بانکداری الکترونیکی منتشر می‌شود

دومین دوره «کتاب سال بانکداری الکترونیکی» به‌ عنوان مرجع بانکداری الکترونیکی ایران برای سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۸) منتشر می‌شود.
کد خبر : ۸۰۵۱۸
کتاب بانکداری

به گزارش ایبِنا، شماره نخست کتاب سال بانکداری الکترونیکی در هشت فصل و در بیش از ۲۰۰ صفحه در سال گذشته منتشر شد. آنچه گذشت، روندهای جهانی، دیدگاه، راهکارها، نگاه از بیرون، تاریخ شفاهی، قوانین و دایرکتوری به ترتیب فصول کتاب را تشکیل می‌دهند. دومین دوره این کتاب نیز با تغییرات اندکی نسبت به شماره نخست در هشت فصل تدوین و در زمستان امسال منتشر خواهد شد.


گزارش تحلیلی وضعیت بورس، بیمه و بانکداری الکترونیکی کشور، بررسی وضعیت ارائه خدمات الکترونیکی در این حوزه‌ها، گفتگو با صاحبنظران، آشنایی با شرکت‌ها، محصولات و خدمات در زمینه فناوری مرتبط با سه حوزه؛ بانک، بورس و بیمه و معرفی توانمندی‌ها و خدمات ویژه آنها، تحلیل روندهای جهانی بانکداری الکترونیکی و تاریخ شفاهی بانکداری الکترونیکی  از جمله مطالبی است که در این کتاب ارائه می‌شود.


کتاب سال بانکداری الکترونیکی در هشت فصل خود علاوه‌بر مطالب تحلیلی، چهار موضوع مهم را دنبال می‌کند. بررسی روندهای جهانی با استفاده از آخرین آمارهای مربوطه، ارائه و بررسی آخرین قوانین، دایرکتوری و تاریخ شفاهی موضوعاتی هستند که در کتاب سال بانکداری الکترونیکی به آنها پرداخته خواهد شد.


این کتاب، مشتمل بر مجموعه قوانین و اسناد بالادستی  است که در کشورمان در زمینه بانک (با نگاه ویژه به بانکداری الکترونیکی)، بورس و بیمه تدوین شده است. لذا می‌تواند مرجعی برای دسترسی به قوانین بانکداری الکترونیکی باشد و نیاز فعالان این حوزه به دسترسی آسان و کامل به قوانین را برطرف کند.


همچنین فهرست و اطلاعات تماس تمام شرکت‌ها و مؤسسات ارائه‌کننده خدمات، محصولات و راهکارهای موردنیاز شبکه بانکی در قسمت دایرکتوری گردآوری شده است. درج اطلاعات در این دایرکتوری رایگان است و فعالان این عرصه می‌توانند به راحتی مشخصات خود را در آن ثبت کنند. این فصل از کتاب نیز می‌تواند به‌ عنوان مرجعی کامل برای دسترسی به اطلاعات تمام فعالان عرصه بانکداری الکترونیکی قلمداد شود و یکی دیگر از نیازهای شبکه بانکی را برطرف کند.


کتاب سال بانکداری الکترونیکی برای نخستین‌بار، پرونده «تاریخ شفاهی بانکداری الکترونیکی ایران» را نیز گشوده ‌است. تاریخ شفاهی یکی از شیوه‌های پژوهش در تاریخ است که به شرح و شناسایی وقایع، رویدادها و حوادث بر اساس دیدگاه‌ها، شنیده‌ها و عملکرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها می‌پردازد. اگرچه صنعت بانکداری الکترونیکی ایران هنوز آن‌قدر عمر طولانی ندارد، اما در همین زمان نیز با توجه به ماهیت خود، چنان تغییرات شگرفی را به خود دیده که کاملاً قابلیت روایت تاریخی را دارد.


یکی از تفاوت‌های مهم شماره جدید کتاب سال بانکداری الکترونیکی، توجه ویژه آن به فین‌تک‌ها و فناوری‌های نوین مالی خواهد بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به رشد فین‌تک‌ها در کشور، در دومین دوره کتاب سال بانکداری الکترونیکی به صورت ویژه به تحلیل اکوسیستم فین‌تک کشور پرداخته خواهد شد.


با توجه به رویکردهای کتاب سال بانکداری الکترونیکی و مطالب منتشره در آن، مخاطبان اصلی کتاب، مدیران، سیاست‌گذاران، کارشناسان، صاحب نظران و فعالان حوزه‌های بانکی، بورس، بیمه هستند. بنابراین مدیران و کارشناسان شبکه بانکی، فین‌تک‌ها، وزارتخانه‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه بانکداری الکترونیکی، بورس و بیمه می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها