شاخص بورس در مرز کانال ۹۸ هزار واحدی

معاملات امروز بازار سهام با رشد ۷۱۵ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر مهم به مرز کانال ۹۸ هزار واحدی به پایان رسید.
کد خبر : ۸۰۵۱۹
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که شاخص بورس از ابتدای هفته با روند صعودی رونق تازه ای را به این بازار تزریق کرده است، در داد و ستدهای روز جاری این نماگر با ۷۱۵ واحد افزایش به ۹۷ هزار و ۹۴۴ واحد رسید تا سهامداران با انگیزه بیشتری در تالار شیشه ای به فعالیت های خود ادامه دهند.


صعود شاخص های اصلی


بر اساس آمارهای بورس، امروز همه شاخص های اصلی بازار سهام با صعود مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۷۱۵ واحد رشد معادل ۰.۷۴ درصد به ۹۷ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۴ درصد به ۳۱ هزار و ۳۰۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با یک واحد رشد به ۱۷ هزار و ۴۱۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با یک واحد صعود به ۱۳ هزار و ۱۲۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۹ واحد رشد، معادل ۰.۷۰ درصد به ۱۰۵ هزار و ۵۱۸ واحد، شاخص بازار اول با ۷۱۷ واحد افزایش معادل ۱.۰۴ درصد افزایش به ۶۹ هزار و ۹۳۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۲۴ واحد رشد معادل ۰.۲۱ درصد، به ۲۰۶ هزار و ۶۸۱ واحد رسید.


نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر در معاملات امروز ۷ نماد « فولاد با ۱۱۰ واحد، شپنا با ۵۰، کچاد با ۷۶ واحد، شتران با ۴۹ واحد، کگل با ۷۶ واحد، پارسان با ۶۴ ومعادن با ۴۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، در سومین روز معاملاتی هفته شاخص صنایع نیز با تحرک های مثبتی مواجه شدند به طوری که «کانه فلزی با ۷۲۴ واحد رشد معادل ۳.۵۸ درصد به ۲۰ هزار و ۹۴۲ واحد، محصولات کاغذ با ۲۲۶ واحد افزایش معادل ۲.۱۵ درصد به ۱۰ هزار و ۷۳۷ واحد، فرآورده نفتی با ۶۸۴۴ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۳۷۰ هزار و ۹۷ واحد، اداره بازارهای مالی با یک واحد افزایش، معادل ۱.۵۲ درصد به ۷۵ واحد، غذایی به جز قند با ۴۱ واحد رشد معادل ۱.۲۳ درصد به ۳ هزار و ۳۸۷ واحد، خودرو با (۲۱۹) واحد کاهش معادل (۱.۳۰) درصد به ۱۶ هزار و ۷۰۸ واحد، سایر مالی با (۳۳) واحد افت معادل (۱.۴۹) درصد به ۲ هزار و ۱۹۲ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ملی صنایع مس ایران، کارخانجات تولیدی شهید قندی، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، مهندسی مرآت پولاد، تجارت الکترونیک پارسیان، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس‌گستر و حق‌تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، بین‌المللی محصولات پارس، شکر، قند حکمتان، عمران و توسعه فارس، بیمه سامان، پتروشیمی اصفهان، ایتالران» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سیمان سفید نیریز، کارتن ایران، بیمه آرمان، بیمه سرمد، صنایع جوشکاب یزد، ‌ افست، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و حق‌تقدم استفاده نشده شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه» بازگشایی شدند.


تحرک قیمت سهم ها


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام ۷ نماد «ثامان، وبشهر، غنوش، کرمانشا، ثاباد، بورس و فاسیمین» با رشد قیمت بین ۴.۷۳ تا ۶.۶۴ درصد بیشترین افزایش قیمت و ۷ نماد «خموتور، کمنگنز، ثفارس، سکرما، فلوله، خمهر و پاکشو» با (۳.۴۵) تا (۴.۹۳) درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۵ هزار و ۳۶۵ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۴ میلیون سهم به ارزش ۲۷۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر