معامله ۵۸ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن

دادوستدهای فرابورس روز جاری با خرید و فروش ۴۴۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال پایان پذیرفت که این میزان مبادله در بیش از ۴۲ هزار دفعه رقم خورد.
کد خبر : ۸۰۵۲۳
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، بدین ترتیب در حالی که ارزش معاملات کاهش یافت اما حجم دادوستدها نسبت به روز گذشته با رشد مواجه شد. در جریان بازار امروز ۲۵ دی ماه شاخص کل فرابورس نیز به رشد ۱.۶ واحدی بسنده کرد تا آیفکس در نزدیکی ارتفاع ۱۰۸۸ واحدی بایستد.


در حالی که نمادهای «هرمز» و «زاگرس» تا ۲ واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند، اما تاثیر مثبت از جانب نمادهای «مارون»، «خراسان»، «شرانل»، «ارفع» و «شراز» تا سطح حداکثر ۲.۶ واحد در نهایت رشد ۱.۶ واحدی این نماگر را در پایان بازار رقم زد.


این گزارش می افزاید: سهامداران امروز بیش از ۱۵۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال را نیز در مجموع بازارهای اول و دوم دادوستد کردند و بیشترین حجم و ارزش معاملات به ترتیب در اختیار نمادهای «ذوب» و «خراسان» قرار گرفت.


در نماد ذوب‌آهن شاهد مبادله ۳۳ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد ریال و در نماد پتروشیمی خراسان شاهد دادوستد حدود ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد ریال بودیم. سهامداران همچنین ۲۸۱ میلیون سهم به ارزش ۳۸۶ میلیارد ریال را در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه دست به دست کردند.


بازار اوراق با درآمد


خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز ۷۸ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۸ میلیارد ریال را مورد معامله قرار دادند. بررسی معاملات این اوراق نشان می‌دهد «تسه» آذرماه ۹۶ کماکان از بیشترین اقبال میان معامله‌گران برخوردار است و بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.


قیمت این اوراق نیز در روند متعادلی با روزهای پیشین قرار داشته و در بازه ۷۲۶ هزار تا ۷۴۹ هزار ریال دادوستد می‌شود. در نهایت سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۶۴۹ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۶۳۴ میلیارد ریال را دست به دست کردند.


گفتنی است، روز جاری در این بازار پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق در نماد «شرق۱۴۰۰» با نرخ ۱۸ درصد به مدت ۷ روز کاری آغاز شد که در همان روز نخست، کل این اوراق در حجم ۲۴۰ هزار ورقه به ارزش ۲۵۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال رقم خورد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر