توافق دولت و مجلس برای اصلاح قانون مناطق آزاد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق این کمیسیون با دولت برای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد.
کد خبر : ۸۰۵۳۰
مناطق آزاد

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه الحاق مناطق جدید به منطقه آزاد اقتصادی که کلیات آن سال گذشته در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده بود، دوباره در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و علت تاخیر هم عدم ارائه نقشه‌های مصوب بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، بررسی آن در کمیسیون از سر گرفته شد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس با دولت توافق کرده که قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از تشکیل شرکت‌های صوری در مناطق آزاد و بحث کالای همراه مسافر، مشوق‌های صادراتی و کاهش حجم واردات اصلاح شود.


پورابراهیمی افزود: در کمیسیون اقتصادی توافق شد که برای هر یک از این چالش‌ها حکمی در راستای اصلاح قانون اصلی داشته باشیم. براین اساس همزمان با تصویب مناطق آزاد جدید اصلاح قانون در دستور کار قرار می‌گیرد.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی درباره ۴منطقه از ۸ منطقه ای که در لایحه ایجاد مناطق آزاد اقتصادی جدید آمده، بررسی ها انجام شد و ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد تا بعد از اصلاح قانون و افزودن مناطق آزاد جدید زمینه توسعه اقتصادی و تحولات ساختاری در این مناطق فراهم شود.


تعویق بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بیمه ایران


پورابراهیمی داورانی افزود: تحقیق و تفحص از بیمه ایران در دستور کار جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بود با توجه به اینکه وضعیت بیمه ایران چندان مناسب نیست و سه سال است که این شرکت دچار زیان شده و بر سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز تاثیر منفی داشته و باعث شده صورت‌های مالی تطبیقی صنعت بیمه در سه سال گذشته منفی شود.


وی افزود: با توجه به اظهارات متقاضیان تحقیق و تفحص با وزیر اقتصاد و رییس کل بیمه مرکزی و مدیرکل بیمه ایران مقرر شد بررسی این تقاضا دو هفته به تعویق بیفتد و دوباره براساس نظر متقاضیان در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد.


ارجاع سئوال از وزیر اقتصاد به صحن علنی مجلس


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و معاونان این وزارتخانه در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در جلسه امروز سوال صباغیان بافقی از کرباسیان درباره میزان و نحوه بازپرداخت فاینانس و نحوه اختصاص آن برای اشتغال مطرح شد که بعد از توضیحات وزیر، این سوال مراعا شد.


وی ادامه داد: همچنین در ادامه جلسه امروز سوال حاجی بابایی درباره درآمدهای حاصل از هدفمندی و هزینه کرد درآمدها مطرح شد که مقرر شد طی ۱۰ روز گزارشی از سوی وزارت اقتصاد در این رابطه آماده و ارایه شود.  


پورابراهیمی گفت: در ادامه نشست سوالات جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد درباره وضعیت مقابله با قاچاق کالا، وضعیت کانال سبز گمرکی، بدهی ۱۱ هزار میلیاردتومانی کارت های بازرگانی یکبار مصرف و هدف از تشکیل شرکت تعاونی کارکنان گمرک مطرح شد که بعد از توضیحات وزیر، این نماینده از جواب ها قانع نشد و سئوال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.   


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: سوال خدیجه ربیعی نماینده بروجن در ادامه جلسه امروز از وزیر اقتصاد درباره عدم اجرای طرح جامع مالیاتی و نقش شرکت های خارجی مشاور در این خصوص مطرح شد که بعد از جواب وزیر مقرر شد گزارشی طی مدت دو هفته به این نماینده درباره موضوع سوال ارائه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر