لاریجانی پیشنهاد داد؛

تجدیدنظر در تعرفه‌های گمرکی ایران و تاجیکستان

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رییس مجلس تاجیکستان بر لزوم تجدیدنظر در تعرفه‌های گمرکی میان دو کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۸۰۵۳۲
علی لاریجانی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (دوشنبه، ۲۵ دی) در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در دیدار با آقای عزیزی نایب رئیس مجلس تاجیکستان اظهار داشت: با توجه به همسایگی دو کشور لازم است که به برخی مسائل که ممکن است امنیت‌مان را به خطر بیندازد توجه داشته باشیم.


وی افزود: یکی از این مسائل تروریسم است و دیگری مواد مخدر که هر دوی آنها برای ایران و تاجیکستان می‌تواند مسئله‌ساز باشد و ضروری است که دو کشور با همکاری یکدیگر این مسائل را حل کنند.


لزوم تجدیدنظر بر روی تعرفه‌های گمرکی


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش روابط اقتصادی ادامه داد: تجار ایرانی با توجه به اینکه از نظر زبان و فرهنگی با تاجیکستان وجه اشتراک دارند به سرمایه‌گذاری در این کشور تمایل دارند اما لازم است که تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود.


وی اظهارداشت: لازم است که روی تعرفه‌های گمرکی تجدیدنظری داشته باشیم تا امر سرمایه‌گذاری میان دو کشور تسهیل شود و برای این کار تشکیل یک کمیته مشترک ضروری به نظر می‌رسد. نایب رییس مجلس تاجیکستان:امیدوارم سطح مناسبات میان دو کشور هر روز ارتقاء پیدا کند


همچنین در این دیدار عزیزی نایب رییس مجلس تاجیکستان گفت: ایران و تاجیکستان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و ما علاقمند به گسترش سطح روابط با ایران هستیم. وی افزود: ما همخون و هم فرهنگیم و به خاطر همین ویژگی‌ها خیلی راحت‌تر می توانیم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر مذاکراتی داشته باشیم و امیدواریم این اجلاس نتایج خوبی برای همه کشورها در بر داشته باشد.


نایب رییس مجلس تاجیکستان ضمن تشکر از دکتر لاریجانی به خاطر سیاست‌های معتدلانه ایشان ادامه داد: همواره امیدوارم که سطح مناسبات میان دو کشور در بهترین شکل قرار داشته باشد و هر روز سطح روابط ارتقاء پیدا کند. وی ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای مسلمان و برادر در کنار یکدیگر و بدون هیچ تنشی با هم ارتباط داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر