ضرر ۱۷.۵ میلیارد دلاری اقتصاد اسکاتلند از برگزیت

نخست وزیر اسکاتلند گفت: اقتصاد این کشور به دلیل برگزیت سالانه بیش از ۱۷.۵ میلیارد دلار ضرر می کند.
کد خبر : ۸۰۵۶۵
برگزیت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس اینسایدر، دولت اسکاتلند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که هزینه برگزیت بر روی اقتصاد این کشور سالانه ۱۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار معادل ۱۲.۷ میلیارد پوند است.


دولت اسکاتلند برآورد کرد که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رشد اقتصادی آن با سرعت کمتری نسبت به زمانی که بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار دارد، پیش می رود و در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی آن تا سال ۲۰۳۰ میلادی کمتر از ۸.۵ درصد خواهد بود.


همچنین نخست وزیر اسکاتلند گفت: برگزیت بر روی رشد تولید ناخالص داخلی، تجارت و مهاجرت اسکاتلند تاثیر منفی می گذارد و باقی ماندن در بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرک آن حداقل خسارت اقتصادی را برای ما به همراه دارد. 


وی «تراز می» نخست وزیر بریتانیا را متهم به قصور در وظیفه اصلی آن به منظور انجام ارزیابی های اقتصادی درست در راستای تاثیر برگزیت کرد. دولت بریتانیا در راستای برگزیت باید بازار واحد اتحادیه اروپا را ترک کند که این به نفع اقتصاد بریتانیا نخواهد بود.


همچنین پیش از این مسول مذاکرات برگزیت گفته بود که دولت بریتانیا ارزیابی درستی راجع به تاثیر برگزیت بر روی بریتانیا انجام نداده و رکود صنعتی در این منطقه یک پیش بینی نیست؛ بلکهت بعد از برگزیت اتفاق می افتد.


نخست وزیر اسکاتلند گفت: به خاطر اقتصاد، نسل آینده و مشاغل از دولت بریتانیا می خواهیم که در مورد مواضع سفت و سخت خود بازبینی کند تا اسکاتلند و بریتانیا در اتحادیه گمرک و بازار واحد اروپا باقی بمانند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها