در بازار معاملات جهانی؛

بورس آسیا همچنان رکورد می‌زند/ یورو می‌تازد

بورس آسیا همچنان به مستحکم کردن رکورد خود ادامه می‌دهد و یورو هم در بالاترین سطح خود در تقریبا ۳ سال اخیر است.
کد خبر : ۸۰۵۶۸
بورس اندونزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه به روند افزایشی خود ادامه داد و همچنان رکوردشکنی می کند و باز هم در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد قرار دارد؛ در حالی که ارزش یورو همچنان در بیشترین سطح ۳ سال اخیر خود به دلیل گمانه زنی بر سر کاهش بسته محرک مالی بانک مرکزی اروپا باقی مانده است.


شاخص بورس کشورهای اروپایی روندی یکنواخت را از خود به جای گذاشته است. همچنین میانگین شاخص بورس آسیا - اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۵ دهم درصد بالا آمد. اما بورس استرالیا ۵ دهم درصد پایین آمد؛ ضمن اینکه بورس نیکی ژاپن یک درصد جهش زد.


در بازار جهانی ارز، هر یورو با کمی افزایش به ۱.۲۲۷۰ دلار رسید که نزدیک به بیشترین سطح خود از دسامبر سال ۲۱۰۴ میلادی به بعد است و هر دلار به ۱۱۰.۸۲ ین رسید که حاکی از افزایش ۳ دهم درصدی دلار در برابر پول ژاپن است.


به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، مشکل دلار از هفته گذشته به دلیل گمانه زنی سرمایه گذاران مبنی بر کاهش بسته محرک اقتصادی بانک ژاپن و به دنبال آن فروش دلار توسط آنها شروع شد. البته شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با کمی افزاش به ۹۰.۴۵۶ واحد رسید.  


برچسب ها: یورو بورس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها