امتناع از پرداخت ۶ میلیارد دلاری شاهزاده سعودی را روانه زندان کرد

«الولید بن طلال» شاهزاده میلیاردر سعودی به دلیل امتناع از پرداخت ۶ میلیادر دلار از ثروت خود به دولت عربستان به یک زندان دیگر با بالاترین ضریب امنیتی منتقل شد.
کد خبر : ۸۰۵۷۲
بن طلال

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بنا بر گزارشات به دست آمده، «الولید بن طلال» شاهزاده میلیاردر سعودی بعد از امتناع از پرداخت ۶ میلیارد دلار به کمیته ضد فساد دولت عربستان به یک زندان دیگر با بالاترین ضریب امنیتی انتقال داده شد.





این شاهزاده سعودی در میان ۶۰ شاهزاده دیگر بازداشته شده این کشور قرار داشت که در هتل «ریتز کارلتون» عربستان توسط نیروهای امنیتی سعودی نگهداری می شد. به گفته برخی از منابع آگاه وی به همراه برخی از دیگر از شاهزادگان سعودی به زندانی در جنوب ریاض با نام «الحایر» که بالاترین امنیت را در عربستان دارد، منتقل شده است.


الولید برادر زاده سلمان پادشاه عربستان است و دارایی او در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیارد دلار و به عنوان شصت و چهارمین مرد ثروتمند جهان است. وی دارای سهام در شرکت های توئیتر، لیفت و سیتی گروپ است.  


انتقال وی و برخی دیگر از شاهزادگاه سعودی به زندان «الحایر» به دلیل عدم موفقت آنها در مذاکرات با دولت به منظور بازگرداندن میلیاردها دلار به خزانه دولت اعلام شده است. ریاض برنامه ریزی کرده بود که ۱۰۰ میلیارد دلار از شاهزادگان فاسد، باز پس گیرد.  


البته پیش از این مقامات سعودی اعلام کرده بودند که اگر هر شاهزاده بازداشته شده، ۷۰ درصد از ثروت خود را به دلت باز گرداند، آزادی خود را خریده است. بر پایه این گزارش، «الولید بن طلال» در هفدهم نوامبر سال گذشته میلادی توسط کمیته ضد فساد مالی دولت عربستان به ریاست محمد بن سلمان دستگیر شده است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر