سقف شکنی مجدد نماگر تالار شیشه ای

سهامداران امروز در حالی معاملات را در تالار شیشه ای به پایان رساندند که شاخص بورس با ۶۵۲ واحد رشد با رسیدن به ۹۸ هزار و ۵۹۶ واحد سقف تازه ای را برای بازار سهام در ایران رقم زدند.
کد خبر : ۸۰۵۷۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در ادامه رشدهای سنگین شاخص بورس که از ابتدای هفته جاری آغاز شده، امروز این متغییر با صعودی بیش از ۶۵۰ واحدی علاوه بر این که باعث شد تا سطح این نماگر ارتقا پیدا کند، رونق را در این بازار افزایش داد.


البته نگاهی به آمار معاملات امروز نشان می دهد که شاخص کل هم وزن با (۲.۷۷) واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۴۰۸ واحد رسید و از سویی دیگر، شاخص قیمت هم با (۲.۰۹) واحد افت به ۱۳ هزار و ۱۱۸ واحد دست پیدا کرد که ثابت می کند سراسر معاملات بازار سهام با رشد دسته جمعی روبرو نبوده است.


نوسان شاخص های اصلی


بر اساس آمارهای بورس، امروز اکثر شاخص های بازار سهام با افزایش مواجه شد. بر این اساس شاخص کل با ۶۵۲ واحد رشد معادل ۰.۶۷ درصد به ۹۸ هزار و ۵۶۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۰۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد به ۳۱ هزار و ۵۱۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲.۷۷) واحد معادل (۰.۰۲) درصد افت به ۱۷ هزار و ۴۰۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲.۰۹) واحد کاهش به ۱۳ هزار و ۱۱۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۸۴ واحد رشد، معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۰۶ هزار و ۳۰۲ واحد، شاخص بازار اول با ۵۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۴ درصد افزایش به ۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۹۰ واحد رشد معادل ۰.۵۳ درصد، به ۲۰۷ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر در معاملات امروز ۷ نماد « فملی با ۱۸۶ واحد، تاپیکو با ۱۴۳ واحد، فولاد با ۷۹ واحد، پارسان با ۶۷ واحد، فارس با ۴۱ واحد، وغدیر با ۲۸ شپدیس با ۲۵ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


آمار شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، در سومین روز معاملاتی هفته شاخص صنایع نیز با تحرک های مثبتی مواجه شدند به طوری که «انتشاران و چاپ با ۹۶۷۷ واحد رشد معادل ۴.۷۵ درصد به ۲۱۳ هزار و ۲۲۱ واحد، ذغالسنگ با ۶۵ واحد افزایش معادل ۴.۳۱ درصد به یک هزار و ۵۸۵ واحد، غذایی به جز قند با ۸۷ واحد رشد معادل ۲.۵۹ درصد به ۳ هزار و ۴۷۵ واحد، اداره بازارهای مالی با ۱.۸۷ واحد افزایش، معادل ۲.۴۸ درصد به ۷۷ واحد، سایر مالی با ۵۳ واحد رشد معادل ۲.۴۴ درصد به ۲ هزار و ۲۴۶ واحد، فلزات اساسی با ۱۱۵۳ واحد کاهش معادل ۱.۹۴ درصد به ۶۰ هزار و ۶۰۲ واحد، محصولات چوبی با (۲۵۶۳) واحد افت معادل (۴.۷۵) درصد به ۵۱ هزار و ۴۰۵ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


از سویی دیگر در جریان خرید و فروش سهام در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت‌های «فرآوری زغال‌سنگ پرورده طبس صنایع غذایی مینو شرق، لامیران، پتروشیمی فناوران، کارخانجات تولیدی شهید قندی، ملی صنایع مس ایران از سوی ناظر بازار سهام باز و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی شیراز، صنعت روی زنگان، بورس اوراق بهادار تهران، عمران و سازندگی استان قزوین، بیمه اتکایی امین، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، صنایع غذایی مینو شرق،  پخش البرز، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، آلومتک، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت‌آژند، سرمایه‌گذاری پردیس، صنعتی کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» متوقف شد.


 بیشترین افزایش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام در نمادهای «بکام، خمحرکه، فملی، کرمانشا، چافست، تاپیکو و بورس» با رشد قیمت بین ۴.۶۹ تا ۸.۸۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و ۷ نماد «سصفها، قشیرین، چفیبر، خموتور، کفپارس، پدرخش و فلوله» با (۴.۲۹) تا (۴.۹۹) درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


در نهایت، در پایان معاملات امروز بازار سهام، در ۷۵ هزار و ۵۸۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵ میلیون سهم به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۳ هزار و ۷۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر