شاخص بورس به مرز کانال ۹۹ هزار واحد رسید

شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با ۳۲۶ واحد افزایش به ۹۸ هزار و ۹۲۳ واحد و مرز کانال ۹۹ هزار واحد رسید.
کد خبر : ۸۰۶۴۶
tpix

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آخرین هفته دی ماه در تالار شیشه ای در حالی به پایان رسید که در ادامه صعودهای این متغییر، همه شاخص های بورس با افزایش مواجه شدند.


البته نگاهی به آمار معاملات امروز نشان می دهد که شاخص کل هم وزن با (۲.۷۷) واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۴۰۸ واحد رسید و از سویی دیگر، شاخص قیمت هم با (۲.۰۹) واحد افت به ۱۳ هزار و ۱۱۸ واحد دست پیدا کرد که ثابت می کند سراسر معاملات بازار سهام با رشد دسته جمعی روبرو نبوده است.


رشد شاخص های منتخب


نگاهی به آمارهای بازار سهام نشان می دهد روز جاری، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۳۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۴۳۱ واحدی به ۱۰۶ هزار و ۷۳۳ واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با افزایش ۲۵۷ واحدی به ۷۰ هزار و ۷۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۵۶۰ واحد به  ۲۰۸ هزار و ۳۳۱ واحد رسید.


نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر در معاملات امروز ۶  نماد « تاپیکو با ۷۹ واحد، فولاد با ۷۷ واحد، خودرو با ۳۷ واحد، کگل با ۳۰ واحد، شیران با ۱۹ واحد، وغدیر با ۱۸ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


رفت و آمد نمادها


گفتنی است در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سیمان باقران، حق تقدم استفاده نشده شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه، بورس و اوراق بهادار تهران، کارگزاران بورس و اوراق بهادار، نهادهای مالی بورس و اوراق بهادار، قرارداد آتی سهام توسعه معادن روی، بانک کارآفرین، توسعه معادن روی ایران، صنعت روی زنگان» از سوی ناظر بازار سهام باز و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بیمه نوین، بوتان و فرآورده‌های نسوز آذر» متوقف شد.


 بیشترین کاهش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام در نمادهای «غبشهر، لبوتان، فنورد، کرمانشا، کگاز، غمارک و بورس» با رشد قیمت بین ۴.۵۵ تا ۹.۷۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و ۷ نماد «سصفها، دفارا، غشاذر، قثابت، کهرام، ستران و چدن» با (۲.۸۱) تا (۹.۹۴) درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


در نهایت امروز در بورس در ۶۴ هزار و ۷۷۲ نوبت معاملاتی بیش از یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم به ارزش ۳۱۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار به ۳۹۴ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها