پایان پذیره نویسی ده هزار میلیارد ریالی اوراق مشارکت دولتی

پذیره نویسی ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی طرح برقی کردن قطار تهران – مشهد در روز دوم با به پایان رسید.
کد خبر : ۸۰۶۵۴
اوراق مشارکت

به گزارش ایبِنا، مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه سپهر درباره این پذیره نویسی گفت: بیش از ۸۵ درصد ازاین اوراق با نرخ سود ۱۷ درصد سالانه تا سررسید، به ارزش ۸.۵۵۰ میلیارد ریال در  روز اول به فروش رسید.


سید علی خسروشاهی با اشاره به استقبال کم سابقه از این اوراق، تشریح کرد: با توجه به کاهش چشمگیر سود سپرده های بانکی از یک سو و کاهش نرخ بازده اسناد خزانه اسلامی و سایر اوراق بدهی در مدت اخیر، نرخ بازده ۱۷ درصد برای بسیاری از سرمایه گذاران به خصوص صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های سرمایه گذاری و سایر نهادهای مالی از جذابیت کافی برخوردار است.


وی تاکید کرد: با وجود آن که پذیره نویسی این اوراق به مدت  ۳ روز یعنی تا ۳۰ ماه درنظر گرفته شده بود، اما درهمان روز نخست پذیره نویسی، بیش از ۸.۵۰۰ میلیارد ریال از این اوراق با استقبال سرمایه گذاران فروش رفت که این مشارکت توسط طیف گسترده ای از فعالین بازار سرمایه صورت گرفت و در ادامه پذیره نویسی در روز دوم در همان ساعات ابتدایی معاملات با موفقیت انجام گرفت و مجموع پذیره نویسی ۱۰ هزار میلیارد ریال پایان یافت.


وی ادامه داد: تسهیل فرآیند انتشار اوراق بدهی و تامین مالی از این طریق جزء فعالیت های اصلی هر  تامین سرمایه ای است و تامین سرمایه سپهر هم مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در این مسیر فعالیت های خود را ادامه خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر