در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا بالا آمد/ طلا کم فروغ شد

شاخص بورس کشورهای آسیایی با ۴ دهم درصد افزایش شروع بکار کرد؛ اما قیمت طلا در هر اونس یک دهم درصد کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۸۰۶۷۲
بورس آسیا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال روند صعودی شاخص بورس وال استریت آمریکا و افزایش اعتماد سرمایه گذاران به شرایط اقتصادی، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت.


همچنین انتظار می رود در اروپا شاخص بورس داکس آلمان  و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب ۳ دهم درصد و ۲ دهم درصد رشد داشته باشد؛ اما فوتسی لندن با یک دهم درصد روند نزولی روبرو شود.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با رشد ۴ دهم درصدی شروع بکار کرد و یک رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت. بورس کاسپی کره جنوبی بدون تغییر بود و نیکی ژاپن هم در نهایت ۴ دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ اما شاخص SSEC شانگهای ۴ دهم درصد بالا آمد.


همچنین در آمریکا شاخص داوجونز برای اولین بار از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و یک رکورد از خود به جای گذاشت و به طور کل روند افزایشی بورس آمریکا تاثیر مثبتی بر روی تقویت ارزش دلار گذاشته است. در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با ۰.۲۵ درصد به ۹۰.۷۶۵ واحد رسید؛ این در حالی است که شاخص دلار در اوایل هفته با رسیدن به ۹۰.۲۷۹ واحد به کمترین حد خود در ۳ سال اخیر رسیده بود.


از سویی هر یورو به ۱.۲۲۰۴ دلار کاهش پیدا کرد و از رکورد ۳ سال اخیر خود فاصله گرفت. هر دلار به ۱۱۱.۱۸۰ ین رسید که حاکی از افت ارزش دلار در برابر پول ژاپن دارد. اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا هم با رشد ۲.۰۵۱ درصدی به رکورد افزایشی تقریبا ۹ سال اخیر رسید.


قیمت منطقه ای طلا هم با یک دهم درصد کاهش به یکهزار و ۳۲۷ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید و از بیشترین بهاء خود در ۴ ماه اخیر که در روز چهارشنبه با رسیدن به یکهزار و ۳۴۴.۴۳ دلار ثبت شده بود، فاصله گرفت.


برچسب ها: یورو بورس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر