مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با ایبِنا:

صندوق‌های پروژه در بورس انرژی نهادینه می‌شوند

مدیرعامل بورس انرژی با اعلام اینکه حضور صندوق های پروژه در بورس انرژی نهادینه می شود، از درخواست دو شرکت برای انتشار اوراق در این بورس خبر داد.
کد خبر : ۸۰۶۸۸
حسینی بورس انرژی

سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، اظهارداشت: با توجه به این که در بورس انژی برای محصول برق، ابزار سلف، پیاده سازی شده است، ‌شرکت هایی که در بخش خصوصی در صنعت برق در حال فعالیت هستند متقاضی انتشار اوراق های متنوع در بورس انرژی هستند.


درخواست دو شرکت جدید برای انتشار اوراق


حسینی در ادامه گفت: علاوه بر مپنا در حال حاضر ۲ شرکت دیگر نیز برای عرضه این اوراق در بورس انرژی ابراز تمایل کرده اند و متقاضی انتشار این ابزار معاملاتی هستند که فرایند آن در مراحل ابتدایی قرار دارد.


افزون بر این مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی شده درخواست های این شرکت ها برای انتشار اوراق در بورس انرژی در هیات پذیرش در حال بررسی است تا روند آن به صورت استاندارد ادامه پیدا کند.


روند پذیرش شرکت ها


حسینی در ادامه افزود بر مبنای ساختار موجود عرضه اوراق در بورس انرژی، از زمان درخواست شرکت ها، هیات پذیرش بورس انرژی ابتدا با تجزیه و تحلیل این درخواست ها، نسبت به اجرایی شدن انتشار اوراق از سوی شرکت های متقاضی اقدام می کند و در گام دوم باید این درخواست ها به تصویب هیات پذیرش برسد و پس از آن، در گام آخر انتشار اوراق آغاز خواهد شد.


مدیرعامل بورس انرژی در خصوص حجم اوراق و مبلغ کل تامین مالی این دو شرکت جدید اظهارداشت: در حال حاضر در این خصوص نمی توان عدد یا حجم خاصی را مطرح کرد و بعد از بررسی درخواست ها و تصویب در هیات پذیرش بورس انرژی، به صورت دقیق حجم، میزان و ارزش اوراق برای هر دو شرکت مشخص و اعلام می شود.


پذیرش صندوق های پروژه جدید


حسینی درباره این سوال که آیا تا پایان سال بورس انرژی ابزارهای معاملاتی دیگری را در جهت رونق بخشی بیشتر به معاملات این بورس عملیاتی خواهد کرد یا خیر به خبرنگار ایبِنا، گفت: امیدواریم تا پایان سال چند مرحله دیگر از صندوق پروژه را اجرایی کنیم تا اساسا این صندوق در بورس انرژی به صورت نهادینه سازی شده و همیشگی در معاملات حضور داشته باشد.


مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به این که تا پایان سال ۹۶ برنامه ریزی شده تا صندوق های جدید پروژه وارد این بورس شوند افزود: در نظر داریم تا صندوق پروژه های تازه نیز در بورس انرژی پذیرش شوند و برای این هدف با تامین سرمایه ها در حال مذاکره هستیم تا با تحقق این برنامه، تحول تازه تری تا پایان سال در بورس انرژی شکل گیردو عمق معاملات در این بورس بیشتر شود.


هدف گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین مالی در سال ۹۶


این مقام رسمی، درباره تامین مالی صورت گرفته در بورس انرژی از ابتدای سال تا به امروز و هدفگذاری آن تا پایان سال افزود :‌ برای تامین مالی در سال ۹۶ به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان هدف گذاری ابتدایی صورت گرفته است.


حسینی ادامه داد:‌ یکی از این اهداف تامین مالی مربوط به شرکت ستاره خلیج فارس به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان است که به خاطر طولانی شدن هماهنگی ناشر و تامین سرمایه این هدف فعلا نهایی نشده ودر حال پیگیری است تا با انتشار اوراق برای این شرکت، تامین مالی آن در بورس انرژی نهایی شود.


وی افزود: با تحقق تامین مالی این شرکت و در کنار آن تامین مالی هایی که برای صندوق های پروژه در بورس انرژی صورت گرفته هدف گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ محقق می شود.


برنامه های تازه


همچنین مدیرعامل بورس انرژی به ایبِنا خبر داد: به جز موارد مطرح شده فوق، چند تامین مالی دیگر نیز در دستور کار بورس انرژی قرار دارد که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد و با انجام شدن آن بورس انرژی حتی از هدف گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری نیز عبور خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها