پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت مسکن مهر کرمانشاه توسط بیمه آرمان

شرکت بیمه آرمان با هدف تسریع در روند عملیات بازسازی واحدهای تخریب شده مسکن مهر در زلزله کرمانشاه، به طور علی الحساب ۱۲۰ میلیارد ریال بابت خسارت این واحدها به بانک مسکن پرداخت کرده است.
کد خبر : ۸۰۷۲۱
زلزله کرمانشاه

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بیمه آرمان، شرکت بیمه آرمان بر اساس تعهداتی که در پوشش بیمه مسکن مهر کرمانشاه بر عهده دارد، با توجه به شرایط ویژه منطقه و تأکید مسئولان از جمله نهاد ناظر مبنی بر بررسی و پرداخت سریع خسارت آسیب دیدگان حادثه، از تشریفات قانونی معمول صرف نظر کرده و این مبلغ را به صورت علی الحساب در اختیار بانک مسکن که بیمه گذار اصلی بیمه آرمان است، قرار داده است.


پوشش بیمه‌ای قراردادهای این شرکت با بانک مسکن از نوع مرهونات بانکی است و حدود ۸ هزار واحد مسکونی مسکن مهر کرمانشاه از بدهکاران بانک مسکن تحت پوشش بیمه مرهونات بانکی بیمه آرمان قرار دارند که طبق کارشناسی های انجام شده خسارت وارده حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد ‌شده و بدیهی است که بیمه آرمان حسب گزارش و مستندات ارسالی از سوی بانک مسکن، نسبت به پرداخت خسارت اقدام می کند.


همچنین با وجود اینکه در قرارداد بانک مسکن و بیمه آرمان اعلام خسارت ۳۰ روز قید شده اما بانک مسکن همچنان به اعلام خسارت ادامه می دهد و بیمه آرمان هم همکاری­های لازم را در این زمینه به عمل آورده است.


گفتنی است کارشناسان فنی بیمه آرمان همچنین در هفته های اول پس از وقوع زلزله بیش از چهار هزار واحد تخریب شده را در شهرهای سر پل ذهاب، اسلام آباد غرب، روانسر و... مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند و این فرایند همچنان برای تعیین تکلیف و پرداخت خسارات نهائی و تسویه آن ادامه دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر