30 دی 1396 - 12:10

امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بانک انصار

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بانک انصار، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور و بسیج سازندگی امضا شد.
کد خبر : ۸۰۷۲۷
بانک انصار لوگو

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک انصار، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور در نشستی که تعدادی از معاونین و مدیران دو مجموعه حضور داشتند، با ارایه گزارشی از فعالیت های سازمان گفت: از اهتمام بانک انصار و نقش موثری که در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم دارد تشکر و قدردانی کرده و  امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم شاهد ایجاد و احداث پروژه های بیشتری باشیم.  


وی گفت: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی تا مهر امسال در سطح کشور توسط خیرین به بهره برداری رسیده است و نقش نهاد های خیریه و بانک ها برای مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی حائز اهمیت است.


رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور افزود: ما ۷۵۷ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشته‌ایم و فقط ۱۱ درصد آنها تخریب شده‌اند و علت آن هم این است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور با استانداردهای مناسب نسبت به ساخت مدارس مبادرت می ورزد. نظرپور در ادامه به کسب جایزه بین المللی ساساکاوا در خصوص مقاوم سازی مدارس اشاره کرد وگفت : مدارس ما در هنگام حوادث غیرمترقبه محل استقرار گروه‌های امدادرسان خواهند بود.


در این مراسم دکترابراهیمی، بانک انصار را بانکی با صبغه انقلابی و سیاست مساعدت به اقشار مستضعف خواند و گفت: برغم آنکه حداکثرسازی سود سهامداران و مشتریان وظیفه ذاتی و هسته کسب و کار برای بانک است ولی با این وجود مسئولیت اجتماعی و ساختن مدارس، مراکز بهداشتی و کمک به اقشار کم درآمد برای بانک انصار بسیار حائزاهمیت است.  


وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات خدمات اجتماعی و مساعدت به اقشار کم درآمد در روند حرکتی بانک، افزود: از سال گذشته قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار را ایجاد کرده ایم و ساخت مدارس در مناطق دوردست را به عنوان یک رسالت در نظر گرفته ایم.   


مدیرعامل بانک انصار تصریح کرد: قرارگاه حمایت های اجتماعی بانک انصار از سال ۹۵ تشکیل شده است و مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم را در دستور کار قرار دارد.


وی گفت: ما از پتانسیل‌ نیروهای انقلابی و گروه‌های جهادی هم استفاده می‌کنیم و ساخت خانه های بهداشت و تهیه جهیزیه برای اقشار کمتر برخوردار را به عنوان یک برنامه دیگر مدنظر قرارداده ایم. ابراهیمی تمرکز و توجه بانک انصار به مناطق محروم‌تر را مهم تلقی کرد و گفت: مشارکت در ساخت مدارس از اولویت های مستمر بانک انصار در مناطق محروم خواهد بود.


وی افزود: ساخت مدارس از طریق سازمان تخصصی  نوسازی مدارس کشور کیفیت ساخت فضاهای آموزشی را تضمین خواهد کرد و ما در ارایه خدمات به جامعه دنبال عملگرایی و کار جهادی هستیم.  


در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور افزایش بهره وری و اثربخشی طرح، کمک به رفع محرومیت ازمناطق محروم وکمتر برخوردار و بهره گیری ازتوان و ظرفیت نهادهای مختلف خصوصا خیل عظیم جوانان متعهد و ایثارگر در قالب بسیج سازندگی؛ فی مابین  بانک انصار، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور و بسیج سازندگی به امضا رسید.                                                      


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر