شرکت ویزا کارت پلت فرم پرداخت بیت کوین راه‌اندازی نمی‌کند

بزرگترین شرکت کارت اعتباری جهان اعلام کرد که پلت فرمی برای تراکنش مالی به وسیله ارزهای رمزنگار راه اندازی نخواهد کرد.
کد خبر : ۸۰۷۴۰
ویزاکارت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، «آلفرد کِلی» مدیر عامل ویزا کارت، بزرگ شرکت کارت اعتباری جهان گفت: بیت کوین فقط یک کالا است و اصلا سیستم پرداخت نیست؛ ضمن اینکه شرکت ویزا کارت نه تنها برای بیت کوین بلکه برای هیچ ارز رمزنگاری پلت فورم انتقال و تبادل تراکنش ایجاد نخواهد کرد. وی گفت: من بیت کوین را به عنوان یک بازیگر سیستم پرداخت تلقی نمی کنم.  


مدیر عامل ویزا کارت در ادامه خاطر نشان کرد که ما در شرکت خودمان تراکنش هایی که بر پایه ارزهای رمزنگار باشند را راه اندازی نخواهیم کرد و فقط ارز بی پشتوانه (که به فرمان و اعتبار یک دولت به جریان گذاشته می شود) را پشتیبانی می کنیم.


بیت کوین در ابتدا با هدف یک ارز جایگزین تمرکز زدایی شده روانه بازار شد و زمانیکه گردش مالی آن بالا رفت با مشکلاتی از قبیل حق الزحمه و نوسان بالا و نیز فرایند تراکنش بسیار آهسته روبروشد.


«کِلی» گفت: امروز بیت کوین بسیار زیاد شبیه به یک کالا است که سرمایه گذاران روی آن سرمایه گذاری می کنند و صادقانه تر اینکه بیت کوین تا حدی شبیه به یک کالا بر اساس گمانه زنی است.  


همچنین در اوایل ماه جاری میلادی شرکت ویزا کارت همکاری خود را با یک کارت بدهی به نام «ویوکریست» که کارت هایی را مرتبط با ارزهای رمزنگار صادر می کرد تا خرید و فروش آنها را تسهیل دهد، پایان داد. مدیر عامل ویزا کارت گفت: به طور کلی کارت های برپایه ارز رمزنگار با قوانین عملیاتی این شرکت هماهنگی ندارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر