آیفکس ۱۰۸۳ واحدی شد

بیش از ۴۸۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال در ۴۸ هزار و ۹۵۵ نوبت معاملاتی، امروز در بازارهای فرابورس معامله شد.
کد خبر : ۸۰۷۴۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، حدود ۳۰ درصد از حجم و ارزش دادوستدهای روز جاری در اختیار بازارهای اول و دوم قرار گرفت و بدین ترتیب این دو بازار میزبان نقل‌وانتقال افزون بر ۱۵۹ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۰۹ میلیارد ریال بودند.


بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی در بازارهای اول و دوم به ترتیب مربوط به نمادهای «ذوب» و «سمگا» بود. این دو نماد علاوه بر این در فهرست پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی قرار گرفتند.


افزون بر این، بیشترین افزایش قیمتی امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه مربوط به نماد «زشگزا» متعلق به شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد بود که به تازگی شاهد عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام این شرکت بودیم. نماد «زنگان» نیز تا سقف ۴.۹ درصد رشد قیمتی را به همراه داشت.


نمادهای تاثیرگذار


در سمت مقابل اما نمادهای «سدبیر» و «دبالک» متعلق به گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و مواد و محصولات دارویی، با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.


نماد «مارون» نیز روز جاری با اهرم منفی ۷ واحدی بر شاخص کل فرابورس، بیشترین تاثیر را در افت ۹ واحدی این نماگر بر جای گذاشت. این در حالی است که نماد «میدکو» با نزدیک به ۲ واحد اثر مثبت بر شاخص، مانع از افت بیشتر آن شد و بدین ترتیب آیفکس در ارتفاع ۱۰۸۳ واحدی قرار گرفت.


تابلوهای «الف»، «ب» و «ج» بازار پایه در نخستین روز کاری هفته میزبان دادوستد بیش از ۳۱۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۸۱ میلیارد ریال بودند.


بازار اوراق با درآمد ثابت


از سوی دیگر تغییر مالکیت‌های صورت‌گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت به مبادله ۵۵۸ هزار و ۹۰۰ ورقه منتهی شد که این حجم از دادوستدها ارزش ۵۱۷ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.


در نهایت معامله‌گران اوراق تسهیلات مسکن خریدوفروش بیش از ۶۳ هزار ورقه را به ارزش افزون بر ۴۶ میلیارد ریال در ۲ هزار و ۸۷۰ نوبت معاملاتی رقم زدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها