داد و ستدهای دی ماه ۹۶ مشخص کرد،

عبور ارزش معاملات بورس انرژی از ۳۰۰۰ میلیارد ریال

ارزش معاملات دی ماه بازار فیزیکی بورس انرژی به بیش از ۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۸۰۷۷۸
بورس انرژی

به گزارش ایبِنا، روز جاری عرضه کالای گازمایع حمل دریایی پالایش گاز سرخون و قشم در رینگ بین‌الملل بورس انرژی انجام خواهد شد.


بازار فیزیکی بورس


این گزارش می افزاید : در بازار فیزیکی بورس انرژی کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام در رینگ داخلی عرضه شد.


از سویی دیگر، بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۸۱۵ هزار قرارداد معادل ۸ میلیون و ۷۶۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۲ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بود.


افزون بر این در روز گذشته، نمادهای بارپایه، کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۷۵، ۲۲۵ و ۳۴۸ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


گفتنی است، با احتساب معاملات روز گذشته، مجموع ارزش برق معامله شده در بازار برق بورس انرژی از ابتدای دی ماه ۴۸۰ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال شد که سهم برق معامله شده در تابلوی فیزیکی بورس انرژی در این ماه ۶۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون است که در مقایسه با ماه گذشته رشد ۵۸۵ درصد ارزش معاملات مصرف کنندگان برق در تابلوی فیزیکی بورس انرژی را از خود نشان می‌دهد.


گردش نمادها


بر اساس این گزارش، در آغاز جلسه معاملاتی این روز کاری، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۲۶ اسفند ۹۶ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۴ بهمن ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.


همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند، بالغ بر ۱۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۳۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.


حجم کل معاملات دی ماه


در نهایت حجم کل معاملات صورت‌گرفته به ۷۳۴ تن و به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال رسید و با احتساب معاملات روز گذشته ارزش معاملات دی ماه بازار فیزیکی به بیش از ۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال رسید که از این حیث طی سال ۹۶ در جایگاه سوم معاملات ماهانه قرار می‌گیرد.


از سویی دیگر، در دی ماه نزدیک به ۱۸۵ هزار تن انواع فرآورده‌های نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در بازار فیزیکی معامله شد که حجم کل معاملات انجام‌شده در بازار فیزیکی طی سال جاری به بیش از ۲.۱۱۵.۴۸۴ تن و ارزش آن به بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها