01 بهمن 1396 - 12:51

ارایه خدمات با کیفیت دولت همراه در شهرها

رییس سازمان فناوری اطلاعات از فراهم بودن بستر ارتباطی ارایه خدمات دولت بر روی تلفن همراه در تمامی شهرهای کشور و با بالاترین کیفیت و بهترین نوع، بدون ریالی هزینه برای دولت خبر داد.
کد خبر : ۸۰۸۰۳
سراییان

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسول سراییان در سمینار خدمات دولت همراه در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: بستر ارتباطی ارایه خدمات دولت بر روی تلفن همراه در تمامی شهرهای کشور و با بالاترین کیفیت و بهترین نوع، بدون ریالی هزینه برای دولت فراهم است و این‌ یک موقعیت منحصربه‌فرد و بزرگترین فرصت برای دولت است.


وی درباره ماموریت سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: بر اساس تبصره ماده ۱۵ آیین‌نامه توسعه و گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق دولت الکترونیکی موظف‌اند با هماهنگی کمیسیون دولت الکترونیک نسخه الکترونیکی همراه (موبایلی) خدمات خود را تهیه و پس از تایید از طریق درگاه دولت همراه سازمان فناوری اطلاعات ایران در دسترس مردم قرار دهند.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ماموریت محوله به سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه استقرار دولت همراه از بعد زیرساختی و پلتفرم به انجام رسیده است، اظهارداشت: در این مرحله لازم است که با تعاملات بین دستگاهی بتوانیم باهم افزایی و همفکری گام‌هایی باقی‌مانده را  برداریم.


وی به اقدامات انجام‌شده در دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد: در اواخر دولت یازدهم با صدور مجوزهای نسل سوم و چهارم اتفاق خوبی در کشور افتاد و ظرف دو سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه شبکه نسل ۳ و ۴ در کشور سرمایه‌گذاری شد و سرعت ایجاد پوشش نسل سوم و چهارم در کشور جز رکوردهای دنیا بود  و تا دهه فجر امسال همه شهرهای کشور تحت پوشش شبکه نسل چهار قرار می‌گیرند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت، زیرساخت ها را با استفاده از ظرفیت و سرمایه گذاری اپراتورهای خصوصی فراهم کرده است، تصریح کرد: مردم نیز ابزار ارتباطی را که همان موبایل است را با هزینه شخصی تهیه ‌کرده‌اند و ما در این مقطع اگر نتوانیم خدمات دولت را از طریق این پنجره واحد که در دستان مردم هست، ارایه دهیم در واقع فرصت سوزی کرده‌ایم.


سراییان با تاکید بر استقرار خدمات دولت همراه خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که خدمات دولت را از این درگاه به دست مردم برسانیم و در این راستا با همکاری دانشگاه شریف توانستیم یک پلتفرم داخلی و بومی طراحی کنیم چرا که پلتفرم بین‌المللی امکان تغییرپذیری و اصلاح را ندارد و امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای ایجاد دانش؛ اشتغال و خلق ثروت استفاده کنیم.


رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز وظیفه حرفه‌ای و شرعی بر عهده ماست تا با تعامل بین دستگاهی و عزمی راسخ این مهم را ظرف مدت دو سال به انجام رسانیم، گفت: با استقرار دولت هوشمند قریب به ۱۷۰۰ خدمت در بستر تلفن‌های همراه قابل‌ارایه و خدمت‌رسانی در هر زمان و هر مکان خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر