عبور ارزش معاملات فرابورس از ۵ هزار میلیارد ریال

در نخستین روز کاری فرابورس در دومین ماه از فصل زمستان شاهد افزایش ارزش معاملات به موازات سبزپوشی شاخص کل بودیم.
کد خبر : ۸۰۸۲۸
طرح

به گزارش ایبِنا، امروز یکشنبه اول بهمن ماه ۴۲۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال در مجموع بازارها دست به دست شد که این میزان دادوستد در بیش از ۴۹ هزار دفعه صورت گرفت.


نسبت به روز معاملاتی قبل نیز در حالی که حجم دادوستدها اندکی کاهش یافت، اما ارزش آن با رشد چشمگیری روبه‌رو شد.


سهامداران امروز در مجموع بازارهای اول و دوم نیز ۱۲۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰۴ میلیارد ریال را دست به دست کردند و نماد شرکت ذوب‌آهن بالاترین حجم معاملات را در اختیار گرفت. همچنین نماد «سمگا» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


بازار پایه


سهامداران بازار پایه نیز ۲۷۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند و در تابلو الف این بازار نماد «کالا۴» و در تابلو ب؛ نماد «لکما» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به نام خود رقم زدند.


 شاخص کل فرابورس نیز روز جاری با حدود ۰.۴ واحد رشد در همان ارتفاع روز گذشته یعنی در نزدیکی ارتفاع ۱۰۸۴ واحدی قرار گرفت. نمادهای «مارون»، «بمپنا» و «هرمز» در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس به جا گذاشتند که نمادهای «میدکو»، «زاگرس»، «دماوند» و «شپاس» تا سطح ۱.۳ واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز ۴.۵ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال خرید و فروش شد و نماد «سخاب۷» در صدر این بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.


بازار اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز «تسه‌ها» در قیمت‌های بین ۷۲۹ هزار تا ۷۴۹ هزار ریال دادوستد شدند و «تسه» شهریورماه ۹۶ بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در حالی که بالاترین قیمت «تسه» در اختیار اوراق تسهیلات مسکن آذر ۹۶ قرار گرفت، کمترین قیمت آن نیز به تسه بهمن‌ماه ۹۴ اختصاص یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر