01 بهمن 1396 - 17:45

بررسی طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه کلید خورد

سخنگوی کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست این کمیسیون را تشریح کرد.
کد خبر : ۸۰۸۳۶
بودجه

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرحی اصلاحی در خصوص بازنگری در قانون برنامه و بودجه تقدیم مجلس شده و از آنجایی که این طرح اهمیت بسزایی در تدوین قانون پنج ساله توسعه و قانون بودجه سنواتی دارد، با وقت وسیعی بررسی آن در کمیسیون انجام می شود.


سخنگوی هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون اساسی تاکید شده که بودجه سنواتی برای بر مبنای قانون بالادستی تنظیم و ارائه شود، بنابراین قانون برنامه و بودجه حکم قانون مادر را دارد چرا که نقش بسزایی در تنظیم بودجه سالیانه و شکل گیری برنامه های توسعه‌ای دارد.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم به سابقه قانون برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: قانون برنامه و بودجه به سال ۱۳۵۱ بر می‌گردد، شرایط اقتصادی و زمانی تغییرات بسیاری داشته و ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد بنابراین اصلاح قانون برنامه و بودجه ضروری است.


این نماینده مجلس به بررسی طرح بازنگری قانون برنامه و بودجه در کمیسیون پرداخت و گفت: در نشست کمیسیون از روسای سابق سازمان برنامه بودجه آقایان روحانی زنجانی و فرهاد رهبر دعوت شد تا دیدگاه های خود را مطرح کنند، همچنین کارشناسان مرکز پژوهش ها نیزاظهارنظر کردند.


مفتح با تاکید بر اینکه بررسی طرح بازنگری قانون برنامه و بودجه در نشست بعدی کمیسیون نیز دنبال می شود، ادامه داد: در نشست امروز سوالات متعددی مطرح شد که در جلسه روز سه شنبه مباحث دنبال خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اعضای کمیسیون علاقمند هستند که طرح پخته ای را تقدیم مجلس کنند تا زیرساخت مناسب و کارشناسانه ای برای تدوین قوانین برنامه پنج ساله و بودجه سنواتی داشته باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها