تازه ترین آمارها مشخص کرد؛

۲۸ درصد معاملات بورس در اختیار آنلاین‌ها

آمار معاملات ۱۰ ماهه ۹۶ نشان می‌دهد که سهم معاملات برخط از معاملات نرمال ۲۸.۷۰ درصد بوده است.
کد خبر : ۸۰۸۸۳
بورس

به گزارش ایبِنا، یک آمار تازه نشان می‌دهد در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۶ از ۱۰۶ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۴ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند.


بر اساس این گزارش ۳۸.۹۳ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری‌های مفید با ۱۹.۹۲ درصد، آگاه با ۶.۵۷ درصد، فارابی با ۵.۶۲ درصد، بانک کشاورزی با ۳.۴۲ درصد و مبین سرمایه با ۳.۴۰ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.


 همچنین از کل معاملات، بیش از ۲۱۱ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که حدود ۲۱.۷۹  درصد کل خرید و فروش است.


بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش ۱۰۶ کارگزار فعال بورس تهران در ۱۰ ماهه اول سال۹۶، بیش از ۹۷۰ هزار میلیارد ریال بوده است.


براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۷۶ درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۸.۴۸ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۱۵.۶  درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.


۲۴ درصد از معاملات در اختیار ۵ کارگزار


این گزارش می‌افزاید: تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۳.۹۱ درصد کل ارزش معاملات را در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص دادند. شرکت های کارگزاری صبا تامین با ۵.۷۳ درصد، کارگزاری مفید با ۵.۳۴ درصد،  کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۴.۶۵ درصد، کارگزاری بانک کشاورزی با ۴.۴۷ درصد و کارگزاری شهر با ۳.۷۲ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر