02 بهمن 1396 - 14:19

اعلام زمان برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد

مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد، در تاریخ پنجم اسفند سال ۱۳۹۶، در سالن همایش‌های صدا و سیما، برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۸۰۸۸۶
بانک پاسارگاد جشنواره 180

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی و عضو هیأت‌ داوران جشنواره، با اعلام این خبر گفت: پس از جمع‌بندی آرای داوران و انتخاب آثار برتر در مرحله نهایی، مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ پنجم اسفند ۱۳۹۶، با حضور مسئولان سازمان محیط‌زیست، انجمن اهدای عضو ایرانیان، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری، مدیران بانک‌پاسارگاد، جمعی از هنرمندان کشور، شرکت‌کنندگان در جشنواره و علاقمندان برگزار خواهد شد.


وی در خصوص آمار نهایی آثار ارسالی به دبیرخانه افزود: در مجموع ۱۳۳۳ اثر متشکل از ۶۰۳ فیلم در خصوص محور تکریم خانواده و حقوق اجتماعی، ۴۳۱ فیلم در خصوص محور حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و ۲۹۹ فیلم در محور اهدای عضو، همچنین ۹۱۸ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هر کدام به طور کامل توسط هیأت‌ انتخاب بازبینی و بررسی شده و آثار برگزیده در مرحله نهایی داوری انتخاب شدند.


رفیعی خاطرنشان کرد: به کلیه عزیزان شرکت‌کننده که اثر آنها در ارزیابی اول داوری پذیرفته شده‌ ، تندیسِ حضور در جشنواره و هدیه‌ای به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.


دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: دبیرخانه جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد قصد دارد زمینه را برای نظرسنجی از هم‌میهنان و جلب آرای آنها در خصوص فیلم‌های ارسال شده به جشنواره نیز فراهم کند. در این راستا هم‌وطنان گرامی می‌توانند بعد از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، با مراجعه به سامانه تلویزیون اینترنتی آیو نسبت به مشاهده آثار شرکت‌کنندگان و ثبت رأی خود اقدام کنند. بانک‌پاسارگاد به یک فیلم در هر بخش که توسط  هم‌میهنان انتخاب شده‌است، جایزه ویژه تماشاگران را اهداء خواهد کرد. همچنین به سه نفر از شرکت‌کنندگان در انتخاب مردمی، هدیه‌ای به رسم یادبود و به قید قرعه اهدا خواهد شد. رفیعی همچنین اظهار امیدواری کرد که هم‌میهنان عزیز بتوانند مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم ۱۸۰ ثانیه‌ای پاسارگاد را نیز به‌صورت مستقیم از طریق سامانه تلویزیون اینترنتی آیو تماشا کنند.


وی در خصوص جوایز این جشنواره تأکید کرد: به نفرات اول تا چهارم در هر بخش این جشنواره به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال و تندیس جشنواره به ‌همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهداء می‌شود. همچنین در بخش جنبی، به ۴ ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.


عضو هیأت‌ داوران جشنواره همچنین تأکید کرد: از نظر دبیرخانه جشنواره، مالکیت کلیه آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان در اختیار خود ایشان است اما به دلیل ایجاد زمینه مناسب برای پخش بیشتر و دیده‌شدن این آثار توسط اقشار مختلف جامعه، این جشنواره حق پخش آثار را برای خود محفوظ می‌داند. ارسال‌کنندگان آثار به جشنواره پاسارگاد، پیش از شرکت، از این بند آگاهی کامل داشته‌اند. بی‌شک این مهم در راستای جذب بیشتر بینندگان برای تماشای آثار و کمک به ارتقا و پیشرفت هنرمندان جوان در نظر گرفته‌شده‌است.


وی در پایان اظهار داشت: به زودی کارت ورود به مراسم، برای ۲۵۰ نفری که به مرحله نهایی راه یافته‌اند، ارسال خواهد شد. اسامی این نفرات در سایت بانک‌پاسارگاد و همچنین سایت جشنواره درج شده‌است.


گفتنی است جشنواره فیلم ۱۸۰ثانیه‌ای پاسارگاد به ابتکار بانک‌پاسارگاد و با هدف جلب افکار عمومی به محورهای جشنواره، شناسایی استعدادها و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان علاقمند برگزار شده‌است. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانیwww.pasargadfilmfest.ir مراجعه کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر