نظارت بر فین تک‌ها باید در زمان باشد/ کُربنکینگ؛ قلب بانکداری

کارشناس ارشد شرکت ارنست اند یانگ در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: نظارت بر فین تک ها در زمان واقعی کلیدی است و کُربنکینگ به نحوی قلب بانکداری است.
کد خبر : ۸۰۹۳۰
.

به گزارش خبرنگار ایبِنا پل سامرین در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، از شرکت ارنست اند یانگ گفت: چشم انداز خدمات مالی در حال تغییر کردن است و افزایش تقاضای خدمات مشتریان در آن دیده می شود و بانک ها هم در اینباره به چالش می افتند که مدیریت مشتریان حایز اهمیت است.


وی گفت: تغییرات در بانکداری بسیار سریع تر از آن چیزی است که تصور می شود. در بازارهای رو به رشد بحث روباتیک بسیار مهم است و بانک ها تبدیل به یک اکوسیستم شده و تمام سیستم های بانکی به سمت مقررات باز حرکت می کند.


سامرین در ادامه گفت: در انگلیس استارت های کُربنکینگ در فضای کلود انجام می گیرد. بسیاری از بانک ها دارای نقیصه در کُر سیستم خود هستند و برخی از بانک ها برای حل این مشکل یک سازمان دیجیتالی در کنار بانک خود ایجاد کرده اند که حتی با سیستم بانکداری آنها در تطابق نیست.


این کارشناس بانکدرای گفت: زمانی که یک کُر جدید تعریف می شود، در بعضی از موارد مشکلاتی پیش می آید که فناوری می تواند آن را حل کند. بانکداری متمرکز باید یک روند اتوماسیون خیلی بزرگی را به کار گیرد و این نوع بانکداری سرمایه گذاری کلانی را می طلبد و بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار سرمایه لازم است.


وی تصریح کرد که سیستم کُر مانند قلب است که کار اطراف آن انجام می گیرد و اکوسیستم بانک ها می تواند به کارایی آن کمک کند. مقررات به سرعت در حال تغییر کردن هستند و باید کاربران خود را تطبیق دهند.


سامرین گفت: بر روی فین تک ها باید در زمان ( Real time) نظارت انجام گیرد و زمان خیلی کلیدی است. همچنین مسئله ارتباطات مهم است و به طور کل کُربنکینگ یک موضوع هیجانی است و از سویی هم می تواند مشکلاتی در بر داشته باشد.


وی افزود: محدودیت های کُربنکینگ به مشتریان و بانک ها نسبت داده می شود و با تغییر مدیریت می توان با مشکلات بیشتری روبرو شد. از اینرو بانک ها باید مشتریان را نسبت به تغییرات آگاه کنند.


این کارشناسان بانکی در پایان گفت: از جمله راه های موفقیت می توان به مدل تجارت اشاره کرد که باید در نظر گرفته شود و نیز در صورت تغییر در آن باید علت اصلی آن را دانست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها