صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی از رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی از رشد اقتصاد جهانی را در سال جاری و آینده میلادی به ۳.۹ درصد افزایش داد.
کد خبر : ۸۰۹۶۷
صندوق بین المللی پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، صندوق بین المللی پول به دلیل رشد ضرب آهنگ جهانی و انتظار از تاثیر اخیر لایحه تصویب شده تغییرات مالیاتی آمریکا، پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۱۸ میلادی و ۲۰۱۹ میلادی با ۲ دهم درصد افزایش ۳.۹ درصد اعلام کرد.


«موریس اوبستفلد»، مشاور اقتصادی صندوق بین المللی پول و مدیر تحقیقاتی این نهاد بین المللی در داووس سوییس این خبر را منتشر کرد. وی در ادامه گفت: این خبر خوبی است؛ اما رهبران سیاسی و سیاست گذاران باید هوشیار باشند که ضرب آهنگ اقتصادی حاضر نشان دهنده تلاقی عواملی است که نمی تواند برای یک دوره طولانی مدت باقی بماند.


همچنین صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد جهانی را در سال گذشته میلادی با یک دهم درصد افزایش ۳.۷ درصد اعلام کرد و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی ۰.۵ درصد بیشتر است.


«اوبستفلد» به این نکته اشاره کرد که رشد اقتصادی آسیا و اروپا در سال گذشته میلادی شگفت انگیز بود؛ ضمن اینکه خطرات مرتبط با پیش بینی رشد اقتصادی در کوتاه مدت تعادل خواهد داشت؛ اما در میان مدت سیر نزولی به خود می گیرد.


همچنین به نظر می رسد بحران مالی جهان در پشت سر ما باشد و بدون اقدام فوری برای رفع موانع رشد ساختاری، افزایش رشد و ایجاد ضریب سیاست و انعطاف پذیری، روند نزولی بعدی در اقتصاد جهانی زودتر و سخت تر برای مبارزه خواهد بود.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بازنگری صعودی به رشد اقتصاد جهانی عمدتا ریشه در اقتصادهای پیشرفته دارد که انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی از ۲ درصد فراتر برود؛ اما پیش بینی از رشد اقتصادی برای بازارهای نوظهور و اقتصادی های در حال توسعه بدون تغییر باقی می ماند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر