04 بهمن 1396 - 13:17

معرفی محصولات مدرن داتین در هفتمین همایش نظام‌های پرداخت

مدیر بازاریابی و فروش داتین گفت: این شرکت در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با رویکرد متفاوت و عرضه محصولات متنوع حاضر شد.
کد خبر : ۸۱۰۱۷
داتین

به گزارش ایبِنا، علیرضا نمازی در خصوص محصولات جدید داتین در این همایش اظهارداشت: شرکت داتین در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک با رویکرد متفاوت و عرضه متنوعی از محصولات جدید حاضر شد که این مجموعه در چند دسته بندی عمده قرار می گیرد.


وی افزود: اولین مورد راهکار پرداخت مبتنی بر EMV است که از سال قبل در این شرکت طراحی شده ولی به دلیل شرایط حاکم بر کشور تاکنون مشتری خاصی برای آن وجود نداشته است.


نمازی خاطر نشان کرد: با رویکرد جدید بانک مرکزی، این امکان فراهم شده که این محصول را در داخل کشور عرضه شود و شرکت داتین به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های حوزه نرم‌افزار بانکی اعلام می کند که راهکار پرداخت مبتنی بر EMV را به طور کامل و آماده در اختیار دارد. وی ادامه داد: دموی محصول به صورت زنده در نمایشگاه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک عرضه شد که با اقبال خوبی نیز مواجه شد.


نمازی در خصوص مزیت این محصول بیان داشت: این محصول علاوه بر داشتن راهکار EMV، راهکار ویژه‌ای برای مهاجرت به EMV نیز ارائه می‌دهد. از اینرو بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی راهکار پرداخت دارند اما به منظور مهاجرت به EMV دارای دغدغه های فراوانی هستند.        


وی تاکید کرد: راهکار EMV in a Boxداتین یک راهکار مناسب برای مهاجرت به EMV است. بدین معنا که مجموعه نرم‌افزارهای مبتنی بر  EMVداتین به همراه سخت‌افزارهای مورد نیاز در کنار سوئیچ فعلی بانک می‌نشیند و با تنظیمات ویژه، تراکنش‌های EMV از کانال سامان های جدید  و تراکنش‌های دیگر از کانال سوئیچ موجود بانک انجام می‌شود.


نمازی در خصوص دسته دوم محصولات داتین که در نمایشگاه امسال عرضه شده است، یادآور شد: مجموعه راهکارهای تحلیلی و مشتری محور داتین است و چون  بانک‌ها روزانه حجم زیادی اطلاعات تولید می‌کنند و تحلیل مناسب این اطلاعات می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای بانک ایجاد کند. راهکارهای تحلیلی داتین که بالغ بر ۱۵ سامانه نرم‌افزاری است کمک می‌کند بانک‌ها بتوانند تحلیل‌های کاربردی و متناسب با کسب‌ و کار خود و با نیازمندی‌های قانون‌گذاری کشور داشته باشند.


مدیر بازاریابی و فروش داتین افزود: راهکارهای تحلیلی این شرکت شامل سامانه مدیریت ریسک، سامانه تشخیص تخلفات، سامانه نگهداشت مشتری و موارد دیگر می‌شود. در مورد این سامانه‌ها می‌توان به طور خلاصه گفت دو امتیاز نرم‌افزاری دارند؛ یک امتیاز مربوط به زیرساخت سامانه است که از آن طریق می‌توانیم روی حجم زیادی از اطلاعات تحلیل انجام دهیم.


وی اظهارداشت: گردآوری حجم زیادی از اطلاعات و انجام تحلیل روی آنها کار پیچیده و از بُعد نرم‌افزاری دشوار است. این کار را داتین به خوبی توانسته انجام دهد و به مشتریان عرضه کند. لایه بعدی لایه نمایش این تحلیل‌هاست که داتین در این حوزه محصولات نرم‌افزاری خوبی ارائه کرده است. یکی از آنها تحت عنوان نما به صورت زنده در نمایشگاه عرضه و مورد استقبال خوب مشتریان واقع شد.


نمازی با اشاره به عرضه سومین دسته محصولات داتین در نمایشگاه بانکداری الکترونیک گفت: سامانه مدیریت کارت‌های اعتباری مبتنی بر نیاز خاص جامعه بانکی کشور است و با اقبال بسیار خوبی از سمت بانک‌ها مواجه شد. این سامانه به طور کامل مستقل از هر سامانه دیگری می‌تواند فعالیت کند. این استقلال به این معنی نیست که هیچ ارتباطی با دیگر سامانه‌ها برقرار نمی‌کند ولی وابستگی خاصی به هیچ سامانه‌ای ندارد و می‌تواند صفر تا صد فرایند صدور و ارائه خدمات کارت‌های اعتباری را مدیریت کند.


وی تاکید کرد: استقلال این سامانه وجه تمایز این محصول با سایر محصولات شرکت مشابه است که منجر به این شد بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی که در حوزه ارتباط بین سامانه‌ها دچار مشکل هستند، از این سامانه استقبال خوبی داشته باشند.


نمازی با اشاره دسته دیگر محصولات این شرکت تحت عنوان راهکار CDN بانکی گفت: بانک‌ها حجمی زیادی از محصولات نرم‌افزاری خود را در بستر اینترنت عرضه می‌کنند که شاخص‌ترین آنها اینترنت بانک است. این محصولات همیشه در معرض تهدیدهای موجود در محیط اینترنت هستند CDN  بانکی راهکاری است که از دو جهت به بانک‌ها کمک می‌کند؛ اول از جهت ارتقای امنیت خدمات بانکی و دوم از جهت ارتقای کیفیت خدمات بانک ها است.


مدیر بازاریابی و فروش داتین اذعان کرد: این شرکت با همکاری شرکت ابرآروان این راهکار را ایجاد و به طور خاص برای بانک‌ها و مؤسسات مالی شخصی‌سازی کرده است. CDN ها در سراسر دنیا وجود دارند و در ایران ارائه‌دهندگان CDN زیاد است اما آنچه داتین عرضه می‌کند یک CDN بانکی است که در واقع یک محیط ویژه برای بانک‌ها و مؤسسات مالی ایجاد کرده است.


نمازی با اشاره به ویپاد گفت: آخرین راهکار این شرکت یک رویکرد جدید است؛ تا چند سال پیش محصولات داتین منحصراً در حوزه B۲B  و مشتریان ما بانک‌ها و مؤسسات مالی بودند. امسال نیز در قالب یک پروژه مشترک با بانک پاسارگاد، محصول ویپاد را عرضه کرده‌ایم که یک شبکه اجتماعی و در حوزه B۲C است و تمام ویژگی‎‌های یک شبکه اجتماعی را دارد.


وی در خاتمه گفت: این شبکه از یک بستر انتقال وجه امن و آسان بهره‌مند است که آماده استفاده برای علاقه‌مندان است و می‌توانند آن را روی تلفن همراه خود نصب و استفاده کنند که امیدواریم شاهد اقبال جامعه به این محصول باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر