مرکز جهانی امنیت سایبر برای حفاظت از نهادهای مالی راه اندازی شد

مرکز جهانی امنیت سایبر برای جلوگیری از ضرر سالانه ۴۴۵ میلیارد دلار به دلیل حملات سایبری به نهادهای مالی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد راه اندازی شد.
کد خبر : ۸۱۰۲۶
جرائم سایبری

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، مرکز جهانی امنیت سایبر امروز در مجمع جهانی اقتصاد در سوییس راه اندازی شد. این مرکز به دلیل افزایش نگرانی شرکت ها و دولت ها از خطر حملات سایبری که سالانه ۴۴۵ میلیارد دلار برای آنها هزینه دارد، احداث شده است.


مرکز جهانی امنیت سایبر با هدف استحکام بخشیددن به فضای سایبر و ایجاد یک کتابخانه مستقل از بهترین نمونه های تشخیص سناریوهای مختلف حمله سایبر راه اندازی شده است.


این مرکز در ژنو قرار دارد و در ماه مارس سال جاری میلادی شروع بکار خواهد کرد. از اهداف مرکز جهانی امنیت سایبر ارائه خدمات به آن دسته از مناطقی است که به لحاظ فضای سایبری کم توسعه یافته هستند تا با آشنا شدن استراتژی های نوین، زیرساخت های حساس خود را حفاظت کنند.


امنیت سایبر به عنوان یک موضوع مهم در گردهمایی های اخیر مجمع اقتصاد جهانی مطرح شده است. افزایش وب سایت های مرتبط با ابزارها، نگرانی خاصی برای شرکت ها بوجود آورده و بنظر می رسد که آسیب پذیری های سایبری آنها بیشتر شده است.


بر همین اساس، سازمان ها اغلب در خاورمیانه سعی می کنند تا موضوعات امنیت سایبر را با خرید جدیدترین فناوری ها یا بکارگیری بهترین استانداردها مدیریت کنند؛ اما این رویه متاسفانه برای آنها کارآمد نیست.


بر پایه این گزارش، امنیت موثر باید بوسیله سرمایه گذاری های کارآمد و هوشمند در مردم، پردازش ها و فناوری بدست آید و این روش می تواند تنها راه مناسب برای ارتقاء سطح حفاظت باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر