07 بهمن 1396 - 17:10
ازسوی گروه مالی سامان برگزار شد:

همایش انتقال تجارب «کارلوس کی‌روش» در حوزه رهبری سرمایه انسانی

همایش علمی-آموزشی انتقال تجارب «کارلوس کی‌روش» در حوزه رهبری سرمایه انسانی توسط گروه مالی سامان برگزار شد.
کد خبر : ۸۱۱۵۸
رهبری سرمایه انسانی بانک سامان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک سامان، در ابتدای این همایش که با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و مشتریان شرکت‌های عضو گروه مالی سامان در هتل المپیک تهران برگزار شد، سیداحمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان، ضمن خوشامدگویی به حاضران، حضور کی‌روش در ایران را فرصتی بسیار مغتنم برای درک و دریافت تجربیات گرانبهای مدیریتی برشمرد.


مدیرعامل بانک سامان گفت: کی‌روش یکی از چهره‌های برجسته دنیای ورزش به شمار می‌آید و امیدواریم این همایش، جلسه‌ای پربار و حاوی نکات آموزنده مدیریتی برای حاضران باشد. در ادامه، کارلوس کی‌روش سفیر برند سامان تجربیات خود در حوزه مدیریت سرمایه انسانی را با شرکت‌کنندگان در همایش به اشتراک گذاشت.


سفیر برند سامان با اشاره به همکاری و دیدارهایش با مربیان صاحب‌نام و مردان بزرگ دنیای ورزش و رهبران تاثیرگذار دنیا، تصریح کرد: من از هرکدام از این افراد نکات بسیاری آموختم. اما اگر بخواهم نام یک نفر را در بین آنها برجسته کنم، باید از نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی یاد کنم که به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور با وی دیدار کردم و منش انسانی فوق‌العاده وی تاثیر شگرفی بر من گذاشت.


وی تاکید کرد: اگر بخواهم در یک جمله فوتبال را تعریف کنم باید بگویم فوتبال کسب وکار برد است. شما اگر بهترین بازی را انجام دهید ولی ببازید ارزش های شما تقریبا به هیچ انگاشته می شود. این وضعیت فشار سنگینی به یک مربی وارد می کند بنابراین انتخاب اصلی یک مربی یا مدیر این است که می خواهد ببرد یا می خواهد ببازد. به اعتقاد من مدیریت یعنی انتخاب برد و وقتی یک مربی یا مدیر برد را انتخاب کرد باید مسئولیت های آن را به طور کامل بپذیرد.


کی‌روش با بیان این که هر مدیر و مربی باید نقطه آغاز فعالیت خود را بداند، اظهار داشت: در بدو ورود به ایران، یک واقعیت درباره رفتار بازیکنان ایرانی مرا بسیار شوکه کرد. بعد از تماشای مسابقات تیم ایران در جام ملت‌های آسیا و دیگر رقابت هایی که در آنها نتیجه باخت نصیب تیم ایران شده بود، متوجه شدم که بازیکنان ایرانی پس از باختن یا نتیجه نگرفتن، عادت به اشک ریختن، افسردگی پس از باخت، بهانه آوردن و تقصیر را گردن دیگران انداختن و قربانی دیدن خود دارند. من در این محل، نقطه آغاز خود را پیدا کردم.


وی افزود: اولین هدف من این بود که ذهنیت و شیوه نگرش بازیکنان تیم را تغییر بدهم. من از بازیکنان خواستم ذهنیت خود را تغییر دهند و به نحوی در زمین تلاش کنند که در پایان بازی به جای افسردگی کردن، از بازی لذت برده باشند، و به جای بهانه آوری و قربانی دیدن خود، شجاعانه مسئولیت بپذیرند و بیشتر تلاش کنند تا بهتر شوند.


سفیر برند سامان تصریح کرد: من از آنها خواستم در هر بازی بیشترین تلاششان را بکنند، پس از بازی سرشان را بالا بگیرند و احساس افتخار کنند. من از آنها خواستم در هر بازی کاری کنند که ارزش پیراهن ملی آنها بیشتر و جایگاهشان بالاتر برود. از آنها خواستم تا در هر لحظه و هر بازی بهتر از قبل باشند چون فقط به این وسیله است که می توان احترام کسب کرد.


کی‌روش با بیان اینکه هر مدیری باید اهداف خود را گام به گام تعریف و اجرا کند، افزود: به عنوان رهبر تیم، برای تیمم هدف‌های کوچک و بزرگ گذاشتم و گام‌به‌گام آنها را محقق کردم.


وی خاطرنشان کرد: شعار من این است که هر بار باید از بهترین موقعیتی که داریم بهترین استفاده را ببریم. به باور من رویا باید با تعهد همراه باشد تا بتوان به سمت جلو حرکت کرد به این معنی که فقط خواستن و رویا داشتن کافی نیست، بلکه باید برای انجامش تعهد داشت. در پایان این همایش، کی‌روش به تعدادی از پرسش‌های حضار پاسخ داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر