08 بهمن 1396 - 09:18
باحضور جهانگیری و با تسهیلات بانک صنعت و معدن

سومین واحد تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد در نی ریز افتتاح شد

سومین واحد تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد با حضور جهانگیری در نی ریز استان فارس افتتاح شد.
کد خبر : ۸۱۱۶۹
بانک صنعت و معدن
به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن این واحد تولیدی فولادی که ازطرح فولادی هفتگانه می باشد با تسهیلات ۱۴۰میلیون دلاری این بانک احداث و به بهره برداری رسید. این پروژه که در منطقه نی ریز واقع در استان فارس قرار دارد با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، با تسهیلات ارزی بانک صنعت ومعدن و سرمایه گذاری مشترک ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر  افتتاح و راه اندازی شد.

شرکت های بین المللی فولاد تکنیک بعنوان پیمانکار و MME صاحب تکنولوژی PERED به همراه شرکت تارا طرح (مشاور طرح) در احداث این پروژه حضور داشته اند. سومین طرح PERED در حالی به بهره برداری رسیده که دو پروژه ی شادگان و میانه که با همین تکنولوژی در سال جاری افتتاح شده اند، هم اکنون در حد ظرفیت اسمی در حال تولید می باشند.

رسیدن به این میزان تولید با مشخصات کیفی مطلوب، در مدت زمان کوتاهی که از آغاز بکار واحد های پرد می گذرد (در مقایسه با سایر روش ها) دستاورد بزرگی برای متخصصان صنعت فولاد کشور محسوب می شود.

با توجه به سهولت بهره برداری، نتایج کیفی و کمی محصول و کاهش میزان مصارف در طرح های قبلی و همچنین راه اندازی سومین پروژه ی استانی با استفاده از این روش در سال جاری، تکنولوژی PERED به عنوان شاهکار صنعت فولاد شناخته و تثبیت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر