افزایش ۵۹ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس روز جاری همزمان با سالگرد پنجاه سالگی بازار سرمایه با ۵۹ واحد افزایش به ۹۹ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۲۰۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در روزی برف همه اکثر مردم را در شهرهای کشور غافلگیر کرد، ‌سهامداران در تالار شیشه ای با افزایش اندک شاخص کل بورس معاملات دومین روز هفته را به پایان رساندند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های اصلی بازار سهام با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۵۹ واحد رشد معادل ۰.۰۶ درصد به ۹۹ هزار و ۴۱۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد به ۳۱ هزار و ۷۶۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۶) واحد ریزش معادل (۰.۱۵) درصد به ۱۷ هزار و ۵۱۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۰) واحد کاهش، معادل (۰.۱۵) درصد به ۱۳ هزار و ۱۶۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۶ واحد رشد، معادل ۰.۰۲ درصد به ۱۰۶ هزار و ۶۵۷ واحد، شاخص بازار اول با (۸) واحد کاهش معادل (۰.۰۱) درصد کاهش به ۷۰ هزار و ۶۱۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۹۲ واحد رشد معادل ۰.۱۹ درصد، به ۲۱۱ هزار و ۷۰۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فارس با ۵۷ واحد، فملی با ۲۲ واحد، تاپیکو با ۲۲ واحد و آپ با ۱۹ واحد، همراه با ۱۳ واحد و جم با ۱۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و تنها نماد «شبندر با (۱۱)» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار با روندی دو گانه مثبت و منفی مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۱۲۰۴ واحد رشد معادل ۲.۲۸ درصد به ۵۳ هزار و ۹۷۸ واحد، ماشین آلات با ۱۳۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۰ درصد به ۱۶ هزار و ۷۲۶ واحد، کانی غیرفلزی با (۱۳) واحد افت معادل (۰.۶۱) درصد به ۲ هزار و ۲۶۰ واحد، محصولات کاغذ با (۸۰) واحد کاهش، معادل (۰.۷۲) درصد به ۱۱ هزار و ۸۷ واحد، سیمان با (۴) واحد کاهش معادل (۰.۸۱) درصد به ۵۳۸ واحد، قند و شکر با (۱۱۰) واحد کاهش معادل (۱.۱۷) درصد به ۹ هزار و ۳۱۳ واحد، زراعت با (۱۵۳) واحد افت معادل (۲.۴۶) درصد به ۶ هزار و ۵۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند : قیمت سهام نمادهای «پردیس، خشرق، کسعدی، شنفت، لبوتان، فلوله و شپارس» با رشد قیمت بین «۹.۲۸ تا ۴.۷۴» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قشیرین، لخزر، قمرو، داسوه، فروس، پارسیان و فسپا» با کاهش قیمت بین «۴.۹۶ تا ۳.۹۲» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز در بازار سهام، در ۵۹ هزار و ۱۸۹ نوبت معاملاتی، ۸۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۶ هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر