در پاسخ به ایبِنا عنوان شد:

افزایش تمایل سرمایه‌گذاری در ایران/بیمه عمر خدمه سانچی ۱۰۰ میلیون

رییس کل بیمه مرکزی، بیمه عمر هر یک از خدمه نفتکش سانچی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تضمین دولت باعث افزایش تمایل سرمایه گذاری خارجی در کشور شد.
کد خبر : ۸۱۲۵۳
سانچی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی صبح امروز (دوشنبه) و در نشستی خبری با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:
صنعت بیمه همچنان با سرعت و استقبال خوب مردمی رشد خود را ازامه می دهد و رشد حق بیمه تولیدی را در ٩ ماهه داشتیم ولی رشد پرداخت خسارت ٢٣ درصد بوده است. وی افزود: پرداخت خسارت در ٩ ماهه نخست سال ١٤٥ هزار میلیارد ریال بوده و خسارت های معوق هم هست که رقم بسبار بالاتر است.


صدور ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه در ۹ ماه


همتی در ادامه گفت: ۳۰ شرکت بیمه در ٩ ماهه نخست ٤٢ میلیون و ٧٠٠ هزار بیمه نامه صادر کرده اند و با این رشد خوب ضریب نفوذ بیمه، انتظار داریم از ٢.٢ درصد فراتر رود. در حال حاضر رشته های ثالث، درمان و زندگی بیشترین بیمه نامه های فروخته شده را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده آن است که بیمه در بطن جامعه رفته است.


رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: ٨٠ میلیارد تومان خسارت تاکنون خسارت بابت زلزله کرمانشاه از تعهد ١٧٠ میلیارد تومانی صنعت بیمه پرداخت شده است. همتی با تاکید بر اهمیت بیمه نامه های زندگی گفت:١٣.٨ درصد از پرتفوی صنعت بیمه بیمه های زندگی بوده و تنها در سال جاری ٢.٥ میلیون بیمه نامه صادر شده است. همچنین همتی در این نشست خبری خواستار همکاری نیروی انتظامی در زمینه در اختیار قرار دادن اطلاعات سوابق تخلفات رانندگی به صنعت بیمه برای صدور بیمه نامه های ثالث شد.


هدایت و نظارت الکترونیکی صنعت بیمه


وی درباره هدایت و نظارت الکترونیکی صنعت بیمه (سنهاب) اظهار داشت: خیلی از تخلفات ازطریق این سیستم کشف، پیگیری و نظارت می شود. رییس شورای عالی بیمه درباره مدیریت ریسک در ادامه گفت: مدیریت ریسک در حوادث اخیر خیلی پایین بود و بیمه گران باید نرخ ها را برای این موضوع بالاتر ببرند و در روزهای آینده اعطای جایزه به واحدهای برتر از نظر پیشگیری و ایمنی را در دستور کار داریم.


همتی افزود: وزیر اقتصاد، وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه مامور تعیین تکلیف لایحه صندوق حوادث طبیعی و برطرف کردن ٢ موضوع باقی مانده شده اند. همتی تاکید کرد به رییس جمهوری گفتم در همه جای دنیا کمک می کنند که مردم بیمه می خرند ولی ما در ایران ٩ درصد مالیات می گیریم.


رییس کل بیمه مرکزی اظهارداشت: در آخرین مصوبات کمیسیون اقتصادی، مالیات از رشته های ثالث و درمان حذف شده ولی همچنان سایر رشته ها باید مالیات بپردازند زیرا که بخشی از درآمدهای دولت است.


خسارت نفتکش سانچی


وی درباره خسارت نفتکش سانچی گفت: تنها ٣٠ درصد بدنه نفتکش سانچی متعلق به ایران بوده و ٧٠ درصد در اختیار شرکت نروژی است که آماده پرداخت هستند. همتی اظهارداشت: کمتر از ٥ میلیون دلار خسارت سانچی برعهده بیمه های البرز و ملت است و ٥ میلیون دلار آن برعهده صندوق ویژه اتکایی است.


رییس بیمه مرکزی ادامه داد: البته پرداخت خسارت این نفتکش منوط به بررسی های بیشتر و شناختن مقصر است. وی افزود: بیمه مسئولیت خدمه کشتی برعهده کلوب p&i بوده است؛ البته بیمه البرز نیز بیمه عمر و حوادث برای خدمه داشته است. همتی همچنین بیمه عمر هر یک از خدمه نفتکش سانچی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که بر عهده یکی از شرکت های بیمه داخلی است.


تابع تصمیم نظام هستم


رییس کل بیمه مرکزی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر پیشنهاد سفارت در چین، گفت: من نفی و اثباتی در این رابطه صحبت نمی کنم؛ تابع تصمیم نظام هستم و هر کجا تصمیم گرفته شود انجام وظیفه می کنم.


وی درباره پرداخت نشدن سود بانکی به سپرده های شرکت های دولتی از جمله شرکت بیمه ایران در مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: اشتباهی شده بود در مصوبه کمیسیون تلفیق و در جمع بندی نهایی این موضوع اصلاح شد و شرکت های بیمه و بانک های دولتی از این موضوع مستثنی شدند. وی افزود: از آنجایی که سرمایه و پول مردم در اختیار شرکت های بیمه است و ٣٠ درصد از حق بیمه ها همواره باید به طور نقدی نزد بانک ها سپرده باشد.


همتی در پاسخ به سوال ایبِنا درباره کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران گفت: این خبر خوبی است و نشان می دهد شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور به مرحله ای رسیده که ریسک سرمایه گذاری در ایران از دید کشورهای oecd کاهش پیدا کرده است. رییس شورای عالی بیمه افزود: هر اندازه ریسک سرمایه گذاری کاهش پیدا کند علاقه برای سرمایه گذاری در ایران بیشتر می شود.


افزایش سرمایه گذاری در ایران


وی اظهارداشت: ثبات مدیریتی اقتصاد کلان و روابط با جهان بعد از برجام، امنیت کشور و تضمین های دولت به سرمایه گذاران باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی با اطمینان بیشتری در ایران سرمایه گذاری کنند.


رییس کل بیمه مرکزی به امضای قراردادهای مختلف فاینانس با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: قراردادهای فاینانس نشان می دهد که گرایش برای آوردن سرمایه به ایران بسیار بیشتر از گذشته شده؛ این روند خوبی است و باید به رقم های پایین تر برسانیم.


همتی ادامه داد: امیدوارم به جایی برسیم که همه برای سرمایه گذاری در ایران با هم رقابت کنند و این ایران باشد که برای جذب سرمایه حق انتخاب داشته باشد. همتی اعلام کردکه اداره کلی برای نظارت بر شرکت های بیمه تخصصی در بیمه مرکزی تشکیل می شود و سود اعلامی بیمه های زندگی باید متناسب با سود سه ساله آنها باشد و مطمین باشید که ما پیچ نظارت بر بیمه های زندگی را سفت تر خواهیم کرد.


وی یکی از ابزارهای مهم بیمه مرکزی را اتکایی اجباری عنوان کرد و گفت: افرادی را در اداره کل نظارت بیمه های زندگی قرار می دهیم که به فناوری اطلاعات اشراف داشته باشند و بتوانند صورت های مالی شرکت ها را به طور کامل بررسی کنند.


همتی توضیح داد: تمام ذخایر و سرمایه گذاری شرکت ها از این پس در این اداره کنترل می شود. در مورد بیمه های عمر بازدهی میانگین عملکرد سه ساله مورد نظر قرار می گیرد و نرخ های بازدهی در این بخش و ممبعد باید به تایید بیمه مرکزی برسد.


وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بیمه های اتکایی گفت: بعد از برجام دیگر مشکلی در زمینه انعقاد قرارداد با بیمه های اتکایی نداریم، اما فقط موضوع نقل و انتقال پول باقی مانده که امیدواریم دوستان بانک مرکزی فکری برای این موضوع کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر