موج جدید حملات جهانی به خودپردازها کلید خورد

طبق اعلام ۲ شرکت صاحب نام در ساخت خودپرداز، هکرها سرقت از خودپردازها را در بسیاری از کشورها آغاز کرده اند.
کد خبر : ۸۱۲۷۵
هکرها

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شرکت «دی بولد نیکس دورف» و «ان سی آر» که از جمله شرکت های غول در ساخت خود پرداز در جهان محسوب می شوند، هشدار دادند که خود پردازهای آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته اند و هکرها دستگاه های خودپرداز آمریکایی را مجبور به خروج پول از محل تحویل اسکناس در این دستگاه ها کرده اند.


این شرکت ها اطلاعاتی را در مورد تعداد خودپردازهایی که از این طریق مورد دستبرد قرار گرفته اند و همچین میزان مبالغ سرقت شده، منتشر نکرده اند. به گفته این دو شرکت بزرگ صاحب نام، این نوع هک خود پردازها در حال شیوع پیدا کردن در قسمت های مختلف جهان و آمریکا اولین کشوری است که مورد هدف با این شیوه قرار گرفته است.


در حال حاضر این حمله گسترده به خودپردازها به یک نگرانی برای تمام صنعت خودپرداز تبدیل شده است. شرکت «دی بولد نیکس دورف» و «ان سی آر» به تمام بانک ها و موسساتی که از خود پرداز استفاده می کنند، هشدار داده تا با بکارگیری اقدامات مناسب از این گونه حمله سایبری به خودپردازها حفاظت کنند.


شرکت امنیت سایبر گروه IB روسیه هم در گزارش جرائم سایبری آورده که حمله به خود پردازها از راه دور در چندین کشور اروپایی در سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده است. همچنین حملات مشابه به خودپردازها در تایلند و تایوان هم گزارش شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر