09 بهمن 1396 - 15:45

کمیسیون تلفیق اشکالات لایحه بودجه ۹۷ را رفع کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: این کمیسیون در جلسه امروز خود، اشکالات لایحه بودجه را رفع و گزارش آن را به هیات رییسه مجلس تقدیم کرد.
کد خبر : ۸۱۲۷۸
بودجه

علی اصغر یوسف نژاد افزود: دیدگاه های نمایندگان موافق در زمینه های اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی، هدفمندی یارانه ها، حامل های انرژی و حقوق و مزایای گروه های مختلف حقوق بگیر بود که اعضای کمیسیون برخی موارد را اصلاح و در برخی موارد بر مصوبه خود اصرار کردند.


وی در مورد تصمیم کمیسیون تلفیق در خصوص انتشار اوراق مشارکت در سال ۹۷ گفت: این کمیسیون سقف انتشار اوراق مشارکت توسط دولت را که ۵۰ هزار میلیارد تومان بود به ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش داد، همچنین سقف انتشار اوراق مشارکت برای شرکت های دولتی و شهرداری ها را که دولت رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود، ۳۰ درصد کاهش داد و به ۲۱ هزار میلیارد تومان رساند.


یوسف نژاد گفت: همچنین دولت مکلف شد در خصوص پرداخت بدهی اش به سازمان تامین اجتماعی به تادیه بدهی های خود به این سازمان در حد ۵۰ هزار میلیارد تومان اقدام کند. وی افزود: در خصوص هدفمندی یارانه ها نیز دولت مکلف شد در پایان ماه سوم سال ۹۷ یارانه کلیه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و خانوارهای روستایی و خانوارهای کم درآمد و حاشیه نشین شهری را به صورت نقدی پرداخت کند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: در این کمیسیون مقرر شد اعتبارات آموزش و پرورش استانها و بنیاد شهید که قبلا استانی بود، ملی شود. وی اضافه کرد: این کمیسیون همچنین بر مصوبه قبلی خود در مورد افزایش نیافتن قیمت حامل های انرژی و همچنین افزایش حقوق و مزایای گروه های مختلف حقوق بگیر اصرار کرد.


یوسف نژاد افزود: ما امروز این گزارش را تقدیم هیات رییسه می کنیم و زمان بررسی در صحن علنی را هیات رییسه مشخص خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر