عقبگرد شاخص بورس تا مرز کانال ۹۸ هزار واحد

معاملات بورس در روز جاری با ریزش ۳۶۸ واحدی شاخص و رسیدن این متغیر به ۹۹ هزار و ۴۶ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۸۱۲۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روند خرید و فروش سهام این روزها در تالار شیشه ای با نوسان همراه شده به طوری که سهامداران با افت معاملات روزهای سردی را در بازار سهام تجربه می کنند و این فضا باعث شده تا شاخص بورس با عقبگردی شدید به مرز کانال ۹۸ هزار واحد رسیده است.


ریزش همه شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با ریزش مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۳۶۸) واحد افت معادل (۰.۳۷) درصد به ۹۹ هزار و ۴۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۱۷) واحد کاهش معادل (۰.۳۷) درصد به ۳۱ هزار و ۶۴۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۴) واحد ریزش معادل (۰.۰۸) درصد به ۱۷ هزار و ۴۹۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۰) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۱۳ هزار و ۱۵۰ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۹۴) واحد ریزش، معادل (۰.۲۸) درصد به ۱۰۶ هزار و ۳۶۲ واحد، شاخص بازار اول با (۳۳۵) واحد کاهش معادل (۰.۴۸) درصد کاهش به ۷۰ هزار و ۲۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۹۳) واحد افت معادل (۰.۱۹) درصد، به ۲۱۱ هزار و ۳۱۱ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «وغدیر با (۵۰) واحد، فولاد با (۴۸) واحد، فارس با (۴۰) واحد و پارسان با (۳۳) واحد، تاپیکو با (۳۲) واحد و فخوز با (۲۹) واحد» بیشترین تاثیر منفی و تنها نماد «فملی با ۲۹» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسان مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۲۶۹۱ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۵۶ هزار و ۶۶۹ واحد، ذغال سنگ با ۷۴ واحد افزایش معادل ۴.۶۶ درصد به یک هزار و ۶۶۹ واحد، کاشی و سرامیک با (۱۸) واحد افت معادل (۱.۰۳) درصد به یک هزار و ۷۸۷ واحد، محصولات خودرو با (۱۸۷) واحد کاهش، معادل (۱.۱۳)  درصد به ۱۶ هزار و ۳۸۹ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۹) واحد کاهش معادل (۱.۵۵) درصد به یک هزار و ۸۴۹ واحد، چند رشته ای صنعتی با (۱۵۶) واحد کاهش معادل (۱.۵۶) درصد به ۹ هزار و ۸۸۸ واحد، محصولات کاغذ با (۲۰۰) واحد افت معادل (۱.۸۱) درصد به ۱۰ هزار و ۸۸۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند : قیمت سهام نمادهای «لسرما، فلوله، ثفارس، کاما، فمراد، فرآور و چفیبر» با رشد قیمت بین «۹.۵۱ تا ۴.۹۸» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کاذر، پارسیان، ثامان، کهرام، قشرین، خریخت و خموتور» با کاهش قیمت بین «۴.۹۱ تا ۳.۶۴» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز در بازار سهام، در ۵۹ هزار و ۴۹۵ نوبت معاملاتی، ۹۵۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۵ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان رسید.


رفت و آمد نمادها


در عین حال امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های «پاکدیس، تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام بیمه سامان، عمران و سازندگی استان قزوین، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، صنایع سرماآفرین ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، تولیدی چدن‌سازان، صنایع بسته‌بندی مشهد» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بین‌المللی محصولات پارس، پاکدیس، فرآورده‌های نسوز پارس، بانک کارآفرین» متوقف شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر