10 بهمن 1396 - 11:08

مبادلات تجاری ایران و چین به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین می‌گوید هدف‌گذاری حجم مبادلات تجاری ایران و چین در سال‌جاری میلادی ۵۰ میلیارد دلار است.
کد خبر : ۸۱۳۱۵
اسدالله عسگراولادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اسدالله عسگراولادی در سومین همایش فرصت های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین اظهارداشت: در سال ۲۰۱۷ مبادلات اقتصادی با چین به مرز ۴۰ میلیارد دلار رسید و هدف‌گذاری ما در سال ۲۰۱۸ مبادلات ۵۰ میلیارد دلاری است.


وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف و اهداف اتاق بازرگانی ایران و چین جذب سرمایه گذاری است، گفت: هر ماه یک هیات چینی را پذیرایی می کنیم و سالانه در ۴ نمایشگاه در چین شرکت می‌کنیم. پانگ سن سفیر چین در ایران نیز اظهارداشت: روابط ایران و چین در شرایط خوبی قرار دارد و وارد مرحله جدیدی شده است.


عسگراولادی ادامه داد: سال ۲۰۱۷ تفاهمات بین دو کشور در حال اجرا بوده همچنین معاون نخست وزیر چین و فرستاده ویژه رییس جمهور چین به ایران سفر کرده‌اند و مقامات عالی رتبه دیدارهای زیادی داشته‌اند.


همچنین در ادامه، سفیر چین تصریح کرد: همکاری های ایران و چین پیشرفت خوبی در سال ۲۰۱۷ دارد و در زمینه های انرژی و همکاری های اقتصادی به پیشرفت های خوبی دست یافتیم، در سال ۲۰۱۷ حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۳۷ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار رسید که رشد خوبی داشته است.


وی ادامه داد: انرژی نقش مهمی در همکاری‌های اقتصادی دو کشور دارد و در زمانی که ایران در شرایط تحریم بود چین در کنار ایران ایستاد و پروژه‌های زیادی در زمینه انرژی مانند برقی کردن خط آهن مشهد بین دو کشور انجام شده است.


پانگ سن افزود: وزیر امور خارجه چین این هفته در کنفرانس بین‌المللی گفته مصرف داخلی چین برای رشد اقتصادی چین ۶۵ درصد است که برای نخستین بار مصرف داخلی چین در سال ۲۰۱۸ از آمریکا بیشتر می‌شود و چین از سال ۲۰۱۸ بزرگترین بازار مصرف دنیا خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: از همه فعالان اقتصادی ایران دعوت میکنم که با استفاده از نمایشگاهی که نوامبر ۲۰۱۸ در شانگهای برگزار می‌شود سهم خود را در بازار چین افزایش دهند. سفیر چین تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران و چین یکی از پیوندهای مهم بین فعالان اقتصادی ایران و چین بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند و برگزاری این همایش همکاری چین و ایران را در همه زمینه‌ها تسریع کرده و زمینه رشد اقتصادی ایران را فراهم می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها