10 بهمن 1396 - 11:48
رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت،

بانک ملت در مسیر پیاده سازی بانکداری دیجیتال است

رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت گفت: این بانک با تکیه بر زیرساختهای قوی در حوزه فناوری اطلاعات و با تحلیل سطح بلوغ دیجیتال، نقشه راه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال را تدوین و اجرایی می کند.
کد خبر : ۸۱۳۲۲
علیرضا جلالی فراهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علیرضا جلالی فراهانی در دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال درباره تجربه پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در بانک ملت به حُسن شهرت این بانک در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: موفقیت این بانک در حوزه فناوری اطلاعات از نتایج تاثیرگذار دیدگاه مدیران آن در دهه ۸۰ است.


جلالی افزود: مدیران ما در حوزه فناوری اطلاعات در بالاترین سطح قرار دارند و مباحث دیجیتال در بالاترین سطح بانک تصمیم‌گیری می‌شود. فراهانی اذعان داشت: در بانک ملت به منظور ایجاد تحول دیجیتال مرکز تحقیقات در این خصوص ایجاد شد و به عنوان گروه تحول دیجیتال مسئولیت ظابطه مند کردن اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات بر عهده گرفت.


وی تصریح کرد: بعد از تشکیل این گروه تحول دیجیتال در نیمه دوم سال ۹۵ ماموریت پشتیبانی علمی و نظری تحولات دیجیتال در بانک ملت را قبول و تدوین نقشه راه تحول دیجیتال در این گروه انجام شد.


رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت افزود: در این گروه تلاش شد با توجه به روند خاص در این بخش گزارش های شناختی و تحلیلی از فناوری های نوین در حوزه دیجیتال در جمله اینترنت اشیاء، بانکداری دیجیتال، بانکداری اجتماعی و غیره تهیه شد که این گزارش ها منجربه ایجاد پروژه های مشترک در بانک ملت با مشارکت مرکز تحقیقات شد.


جلالی گفت: در برخی از این حوزه ها پروژه ها به محصول رسیده مثل اینترنت اشیاء و در برخی دیگر طرح ها در حال تکمیل و در سال آینده به محصول می رسند. وی اظهارداشت: اگر پیاده سازی بانکداری دیجیتال را مصداق از تحول دیجیتال بدانیم یکی از پاشنه های آشیل آن بحث فرهنگ سازی است و یکی از ضرورت ها نیز ایجاد زبان مشترک بین بدنه فنی، مدیریتی و اجرایی خواهد بود.


وی ادامه داد: به منظور ایجاد این زبان مشترک در تمام کارکنان بانک ملت نشریه ای را به عنوان رهاورد در قالب گاهنامه انتشار و در سطح سازمان توزیع کردیم تا اطلاعات کارکنان از اتفاقاتی که در بانک در حوزه تحول دیجیتال قرار است اتفاق بیفتد، آگاه شوند.


جلالی اظهارداشت: ۴ مدل بنیادین در تحول دیجیتال در سازمان مورد بررسی قرار گرفت که با مطالعه تطبیقی سه رکن اصلی برای تحول دیجیتال در بانک ملت شناسایی شد و ۱۵ بُعد نیز بانکداری دیجیتال ایجاد شد و برای هر کدام تعریف عملیاتی ارائه و تدوین شد.


وی تصریح کرد: نکته دیگر برای تعریف نقشه راه در تحول دیجیتال سنجش بلوغ دیجیتال در هر سازمانی است که در بانک ملت با مدنظر قرار دادن این موضوع به دنبال  یک مدل سنجش بلوغ به منظور سنجیدن بلوغ دیجیتال نظام بانکی هستیم.


جلالی تاکید کرد: در بانک ملت با تعیین غدد بلوغ دیجیتال ۵ رکن اصلی پیاده سازی بانکداری دیجیتال شناسایی شد که عبارتند از تدوین نقشه راه توسعه سرمایه انسانی دیجیتال، تدوین نقشه راه تحول دیجیتال، تدوین و بهبود تجربه دیجیتال بانک، تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی و طراحی نظام تکمیل داده ها که مرکز تحقیقات بانک مسئول تدوین نقشه راه است تا برای هر کدام از این رکن ها سند استراتژی تدوین و پیاده سازی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر