در بازار معاملات جهانی؛

بورس آسیا سقوط کرد/ دلار قدرت نمایی کرد

شاخص بورس آسیا در روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد؛ در حالی که دلار با افزایش ارزش شروع بکار کرد.
کد خبر : ۸۱۳۲۴
بورس خارجی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز سه شنبه بعد از سقوط سهام اپل در بورس وال استریت با روند نزولی شروع بکار کرد؛ در حالی که دلار به دنبال افزایش ارزش اوراق بهادر آمریکا در برابر ارزهای اصلی جهان خوش درخشید.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۱.۱ درصد سقوط کرد؛ این در حالی است که شاخص بورس این منطقه در روز گذشته به بالاترین رکورد تاریخ خود رسیده بود.


با وجود سقوط شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه، همچنان شاخص این منطقه با سود ماهانه ۶.۵ درصد روبرو است. بورس استرالیا ۰.۹ درصد پایین آمد، کاسپی کره جنوبی یک درصد و نیکی ژاپن هم ۱.۴ درصد روند نزولی به خود گرفت.


بورس هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۹ دهم و شانگهای ۰.۸ درصد تنزل پیدا کرد. همچنین انتظار می رود که بورس های اروپایی هم روند نزولی داشته باشند و بورس فوتسی لندن، داکس آلمان و کاک فرانسه هر کدام به ترتیب ۰.۷ درصد، ۰.۸ درصد و ۰.۶ درصد پایین بیایند.


در بورس وال استریت، اس اند پی ۵۰۰ در روز گذشته با بزرگ ترین کاهش خود در تقریبا ۵ ماه اخیر روبرو شد که علت اصلی آن سقوط ارزش سهام اپل است. در بازار ارز، شاخص دلار آمریکا در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان ۰.۱۵ درصد بالا آمد و به ۸۹.۴۵۷ واحد رسید و از کمترین سطح خود در سه سال اخیر که رقم ۸۸.۴۳۸  واحد بود، فاصله گرفت. اوراق بهادر ۱۰ ساله آمریکا با سود بیش از ۲.۷۰ درصد روبرو شد که بیشترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد است.


هر یورو با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۲۳۶۱ دلار رسید، هر دلار به ۱۰۸.۶۴۵ ین رسید که حاکی از روند نزولی ۰.۳ درصد دلار در برابر پول ژاپن دارد. دلار استرالیا هم با ۰.۳ درصد کاهش به ۰.۸۰۷۲ دلار رسید. قیمت منطقه ای طلا هم به دلیل افزایش ارزش دلار به یکهزار و ۳۳۴ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس کاهش پیدا کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر