10 بهمن 1396 - 15:41

بانک‌ها باید در دسترس مردم قرار گیرند

یک کارشناس بانکداری الکترونیک معتقد است که بانک‌ها باید در دسترس مردم قرار گیرند.
کد خبر : ۸۱۳۴۹
راد مهر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مصطفی رادمرد در اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور که دهم بهمن‌ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص کارکردها و علت پیاده‌سازی اپلیکیشن «بله» سخنرانی کرد.


به گفته وی، اپلیکیشن بله اولین پیام‌رسان در نظام بانکی کشور از جنس استارتاپ‌های فین‌تک ‌است که شامل دو فضای اجتماعی و پرداخت است. "بله" محیطی شبیه سایر پیام‌رسان‌ها دارد که سرویس‌های مالی را هم در خود جای داده است.


رادمرد در خصوص علت راه‌اندازی این نرم‌افزار توسط بانک ملی ایران گفت: رویکرد بانک‌ها در ایران بیشتر سنتی است در حالی‌که رویکرد جدید بانک‌ها باید به گونه‌ای باشد که سرویس‌هایشان را برای فین‌تک‌ها باز بگذارند تا سرویس‌های بانکی در تمام نقاط کشور قابل دسترسی باشند.


وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان داد مردم با UX پیام‌رسان راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند ولی هنوز با اپلیکیشن بانکی به خوبی نمی‌توانند کار کنند. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که ما نباید از مردم انتظار داشته باشیم که دنبال ما بیایند بلکه ما باید دنبال تغییراتی در جهت انعطاف بیشتر باشیم که در دسترس مردم قرار بگیریم.


این کارشناس افزود: در این راستا مهمترین برنامه ما ایجاد پلتفرم"بله" بود که یک پیام‌رسان با قابلیت فعالیت‌های مالی باشد.


به گفته وی، هم‌اکنون این اپلیکیشن حدود ۷۶۰ هزار کاربر دارد و ۳۴۰ میلیون پیام در این نرم‌افزار تبادل شده است.همچنین بیش از ۱.۳ تراکنش مالی در "بله" انجام شده است.


هم‌اکنون ۱۴ بانک با "بله" همکاری دارند و دو بانک سامان و اقتصادنوین به زودی به جمع بانک‌های سرویس‌دهنده در این پلتفرم اضافه خواهند شد.


رادمهر از راه‌اندازی سرویس کیف پول روی"بله" خبر داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر