رشد ارزش معاملات روزانه فرابورس

معاملات فرابورس در دهمین روز از بهمن ماه ۹۶ با نقل و انتقال بیش از ۲۹۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۵۴۴ و افت نزدیک به ۲ واحدی شاخص کل پایان یافت اما در عین حال ارزش معاملات با رشد همراه شد.
کد خبر : ۸۱۳۵۵
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، امروز سه‌شنبه سهامداران در فرابورس ۲۷۶.۵ میلیون سهم به ارزش ۵۲۷ میلیارد ریال را در مجموع بازار سهام «بازارهای اول، دوم، پایه الف، پایه ب، پایه ج، مشتقه و SME» دادوستد کردند.


به ترتیب نمادهای «ذوب» و «زاگرس» در میان بازارهای اول و دوم بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند. در بازار پایه نیز در میان سه تابلو معاملاتی این بازار نمادهای «لکما» و «خصدرا» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.


افت ۱.۹ واحدی آیفکس


همانطور که اشاره شد در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس تن به افت ۱.۹ واحدی داد که عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نمادهای «مارون»، «خراسان»، «شراز» و «شرانل» رقم خورد. در مقابل تاثیر مثبت از جانب نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «سرچشمه» تا سطح ۱.۷ واحد از افت بیشتر این نماگر جلوگیری کرد. در حال حاضر آیفکس در ارتفاع ۱۰۸۷ واحدی بوده و از ابتدای سال بازدهی ۲۳ درصدی را کسب کرده است.


نگاهی به تابلو بالاترین رشد یا افت قیمتی در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول دوم نشان می‌دهد در حالی که سه نماد «زنگان»، «خفناور» و «زشگزا» بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند، نمادهای «غپآذر»، «قشیر» و «غدیس» تا سطح حداکثر ۵ درصد با بالاترین افت قیمتی روبرو شدند. این گزارش می افزاید: روز جاری معاونت پذیرش و ناشران فرابورس از تعلیق نماد معاملاتی شرکت سیمان لار سبزوار خبر داد.


 بر این اساس در اطلاعیه‌ای که به امضای سیدمهدی علم‌الهدی رسیده، اعلام شده با توجه به اظهارنظر مردود حسابرس نسبت به صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۶ شرکت سیمان لار سبزوار، نماد معاملاتی این شرکت مطابق ماده ۴۱ مکرر دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس از تاریخ نهم بهمن ماه تعلیق شد. بر این اساس هیات پذیرش فرابورس در خصوص تداوم تعلیق یا لغو پذیرش این شرکت تصمیم‌گیری خواهد کرد.


نوسان اندک اوراق تسهیلات مسکن


در سوی دیگر بازار، خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن ۸۱ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۸ میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند. قیمت این اوراق امروز در دامنه ۶۹۷ هزار تا ۷۳۰ هزار ریال نوسان کرد. در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز ۷۳۲ هزار ورقه به ارزش ۶۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد و «اخزا۶۰۲» در صدر این بازار ایستاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر