آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته صعودی شد

شاخص کل فرابورس با ۵ واحد رشد، آخرین روز کاری هفته جاری را به پایان رساند.
کد خبر : ۸۱۴۲۶
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، در ادامه پذیرش و عرضه اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ در فرابورس  نهم بهمن‌ماه، ۴ اخزای جدید در بازار ابزارهای نوین مالی پذیرش شد که در این میان اخزا۶۱۴ یکشنبه آتی عرضه خواهد شد.


عرضه بیش از ۱۰ میلیون ورقه «اخزا۶۱۴»


در ادامه پذیرش و عرضه اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال ۱۳۹۶ در فرابورس  نهم بهمن‌ماه، ۴ اخزای جدید در بازار ابزارهای نوین مالی پذیرش شد که در این میان اخزا۶۱۴ یکشنبه آتی عرضه خواهد شد.


اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا ۶۱۴ با سررسید بیست و شش‌ماهه (۱۶ دی ماه ۹۸) به تعداد ۱۰ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۰ ورقه که در نیمه آبان ماه امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی انتشار یافته، روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه می‌شود.


به موزات رشد ۵ واحدی شاخص کل فرابورس، در آخرین روز کاری هفته، ۳۰۴ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس  دست به دست شد. نماد «میدکو» با ۳ واحد اثر مثبت بیشترین تاثیر را در رشد آیفکس بر جای گذاشت و بدین ترتیب شاخص کل فرابورس در مرز ۱۰۹۰ واحدی به استقبال هفته جدید رفت.


نماد «زشگزا» امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در حالی در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای روی جاری قرار گرفت که بعد از نماد «کوثر» بیشترین رشد قیمتی را با ۴.۹ درصد به خود اختصاص داد. نمادهای «حریل» و «زاگرس» نیز به ترتیب بیشترین حجم و ارزش دادوستدی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.


ارزش داودستدها بازارهای اول و دوم


همچنین روز جاری در بازارهای اول و دوم شاهد دست به دست شدن بیش از ۹۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر یک هزار و ۳۹ میلیارد ریال بودیم که این رقم بیش از ۴۰ درصد از ارزش کل معاملات را شامل می‌شود.


معامله‌گران سهام در بازار پایه نیز بیش از ۱۶۳ میلیون سهم را به ارزش افزون بر ۲۱۹ میلیارد ریال نقل و انتقال دادند. دادوستدهای صورت گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز به جابه جایی افزون بر ۷۰۱ هزار ورقه منجر شد که ارزش بیش از ۶۲۵ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.


در نهایت معامله گران اوراق تسهیلات مسکن بیش از ۷۸ هزار ورقه تسه را به ارزش بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال دست به دست کردند که تسهیلات مسکن فروردین ۹۵ با بیشترین قیمت یعنی ۷۲۶ هزار ریال خریدوفروش شد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس رشد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر