13 بهمن 1396 - 09:35
حکیمی مطرح کرد؛

حرکت به سمت مسیرهای امن تر برای تراکنش

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تاکید کرد که حذف مبادلات مالی از کدهای دستوری که قرار است از ۱۵ بهمن ماه اجرایی شود، برای حرکت به سمت مسیرهای امن تر تراکنش ها است.
کد خبر : ۸۱۴۵۵
حکیمی

به گزارش ایبِنا، ناصر حکیمی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول صدا و سیما درباره حذف مبادلات مالی از کدهای دستوری که قرار است از ۱۵ بهمن ماه اجرایی شود، گفت: هدف از این اقدام ایمن سازی است.


وی توضیح داد: زمانی که یک کد دستوری را وارد می کنید، شماره کارت و رمز آن به صورتی که خوانده می شود در سیستم ها ذخیره می شود؛ در برخی از مسیرها در ابتدای توسعه این خدمات، از مسیرهایی استفاده شد که به طور ساده تراکنش ها را مبادله می کرد ولی در دو سال اخیر بسترهای امن ایجاد شده است.


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه در حدود یک سال و نیم پیش اقدامی برای امن سازی مسیرها انجام دادیم، گفت: اقدام دوم رمزنگاری مبدا تا مقصد بود و قرار است در دو فاز انجام شود.


حکیمی درباره رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش ها اظهارداشت: این به معنی این است که انتقالی از سرویس مسیرهای کنونی به مسیرهای جدید صورت  می گیرد؛ در حقیقت اقدامی مانند اپلیکیشن هایی که روی گوشی شما نصب می شود اتفاق بیفتد و ما حرکت به سمت مسیرهای امن تر برای تراکنش را در نظر گرفته ایم.


وی همچنین درباره افزایش زمان واریز وجه بعد از تراکنش ها نیز گفت: این کار برای جلوگیری از خطرها، پولشویی و مبارزه با کلاهبرداری صورت گرفته است.


حکیمی توضیح داد: مطابق با استانداردها، چند ساعتی بین زمانی که کارت را می کشید تا زمانی که وجه به حساب ذی نفع واریز می شود زمان در نظر گرفته شده که سامانه ها بتوانند تراکنش های مشکوک را شناسایی کنند.


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: همچنین در صورتی که فردی احساس کرد تا به طور غیرمجاز از حسابش برداشت شده یا می شود، فرصت داشته باشد تا بتواند سریع تر این موضوع را پیگیری کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر