14 بهمن 1396 - 08:42
تشکیل تیم تسویه و شناسایی اموال/

نتایج نشست نمایندگان سران قوا درباره سپرده‌گذاران کاسپین

نایب رییس مجلس آخرین جزییات نشست نمایندگان سران سه قوه درباره سپرده گذاران کاسپین را تشریح کرد.
کد خبر : ۸۱۴۷۹
کاسپین

به گزارش ایبِنا، مسعود پزشکیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری اظهارداشت: مقرر شده تا پایان بهمن ماه مشکلات موسسه کاسپین تا سقف ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون رفع شود و موسسات دیگر بسته به میزان دارایی های آنها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست روز چهارشنبه گزارشی از روند کار ارائه شد، افزود: بانک مرکزی گزارشی از اقدامات انجام داده ارائه کرد و پیشنهاد شد یک گروه کارشناسی از کارشناسان اقتصادی، بانکی و حقوقی در بانک مرکزی تشکیل شود که تنها وظیفه این گروه رسیدگی به مشکلات موسسات مالی و اعتباری باشد.


وی با اشاره به اینکه مقرر شده آقایان نهاوندیان و سیف با همفکری یکدیگر تیم تسویه را تشکیل دهند و وظیفه این گروه تا یک مدت زمان تنها رسیدگی به مشکلات موسسات مالی و اعتباری است، ادامه داد: شناسایی و قیمت گذاری اموال از جمله وظایف این گروه است و در همین راستا باید مشخص کنند که از این اموال شناسایی شده چگونه می توان برای تسویه حساب با سپرده گذاران استفاده کرد.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده آقایان نهاوندیان و سیف با همفکری یکدیگر این تیم را تشکیل دهند، یادآور شد: نحوه پاسخگویی به سپرده گذاران و نحوه مشارکت آن ها در تسویه یکی دیگر از مواردی است که باید برای آن یک گروه تشکیل شود.


وی افزود: ضرورت دارد که تیم تسویه سریع تر تشکیل شود چرا که تسویه پول سپرده گذاران بالای ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان باید با شناسایی اموال انجام شود. پزشکیان در خصوص ادعای برخی سپرده گذاران مبنی بر اینکه برخی افراد که سپرده های بیش از ۲۰۰ میلیون حتی تا یک میلیارد داشته اند به صورت مرحله ای سپرده های خود را دریافت کرده اند، ادامه داد: ما چنین تصمیمی نگرفته ایم و هر بانکی که چنین اقدامی را انجام داده تخلف کرده است لذا هر یک از سپرده گذاران اگر فردی را می شناسند که چنین اقدامی درباره وی صورت گرفته اعلام کنند تا با بانک متخلف برخورد شود و اگر اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه عده ای با یک ترفند سهم اضافه دریافت کرده اند اعلام شود.


پزشکیان در گفتگو با خانه ملت اظهارداشت: اگر اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه عده ای با یک ترفند سهم اضافه دریافت کرده اند که با این روند سهم دیگران نادیده گرفته شده معرفی کنند تا این موضوع پیگیری شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه براساس تصمیم گیری ها بانک تشکیل حساب پس از یک دوره زمانی را قبول نکرده است، افزود: سپرده گذارانی که در موسسات چرخش مالی داشته اند می توانند سپرده های خود را دریافت کنند در غیر اینصورت نمی توان سپرده ای به فردی اختصاص داد.


وی درباره تعیین تکلیف صاحبان حسابی که حساب مشترک دارند، افزود: مقرر شده گروهی تشکیل شود که مشکل افرادی که حساب مشترک دارند را رفع کنند و اگر افرادی که دارای حساب مشترک هستند و مشکل آنها رفع نشده اعلام کنند تا بتوان مشکلات آنها را رفع کرد.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین قرار شده با حضور سپرده گذاران و اطلاعات تیمی تشکیل شود تا بتوان اموال موسسه را شناسایی کرد و اموالی که توسط سپرده گذاران شناسایی شده اعلام شود.


ارسال‌ نظر
badbakht e
Malaysia
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
۰
ishan moteasefane dar shoroe kar kheili mohkaam harf mizaad ya az nadani bood ya aghaye seif raeise doozdha moteasefane ishan va gorohe namayandegani ke peigire in mavared va hale moshkel boodand ra niz tatmi karde va 1mah yek bar miayad va mesle tooti harfhaee ra tekrar mikonad kafist jehate taaid be bayganietam rojoo konid kesafat tolide kesafat mikonad .agar ishan saket bemanad hichkaas nakhahad goft laal ast .to yek omr dar dastgahe ghanoongozari hasti mesle kodakan migoyad har kas dar taaide mavarde eterazi mardom az bankhaye moiin madrake khalaf darad begoyad ta residegi shavad.marde hesabi 4ya5 banko moases hastando pardakhtha maaloom.peida konid porteghaal foroosh ra.
فیلم و پخش زنده
بیشتر