14 بهمن 1396 - 17:00
با هدف استمرار پرداخت‌های خزانه‌داری:

دولت مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی شد

نمایندگان مجلس دولت را مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور کردند.
کد خبر : ۸۱۵۴۵
اسناد خزانه اسلامی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ با بخش درآمدی بند (ز)   تبصره (۵) این لایحه با ۱۳۴ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


همچنین در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (۵) این لایحه آمده که دولت مجاز است به ‌منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور، تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر کند.


انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی


از سویی دیگر، نمایندگان مجلس دولت را مجاز به انتشار اوراق مشارکت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی کردند.


بر اساس این گزارش، نمایندگان در فرایند بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ با بند ح تبصره ۵ این لایحه با ۱۵۲ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


افزون بر این، در بند ح تبصره ۵ آمده است: دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسیدشده در سال ۱۳۹۷ تـا معــادل سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر نماید. اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها