برای دوره یکماه منتهی به ۱۱ بهمن؛

پُربازده‌ترین صنایع تالار شیشه‌ای

یک آمار تازه نشان می دهد: صنعت «استخراج زغال سنگ» با بازدهی ۲۹.۵ درصد طی یک ماه منتهی به ۱۱ بهمن ۹۶ بیشترین بازدهی را در بین صنایع بورسی کسب کرده است.
کد خبر : ۸۱۵۸۵
طرح

به گزارش ایبِنا، گروه «محصولات چوبی» و «ماشین آلات و تجهیزات» به ترتیب با کسب بازدهی ۱۸ و ۱۱.۷ درصدی دومین و سومین بازدهی را در طول این یک ماه کسب کرده اند. بر اساس این گزارش، گروه «انتشار، چاپ و تکثیر» با بازدهی ۷.۸ درصدی و گروه «فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط» با کسب بازدهی ۶.۱ درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.


همچنین گروه «ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی» با بازدهی منفی ۱۱.۷ درصدی بیشترین بازدهی منفی را برای سهامداران خود در پی داشته است. از سویی دیگر، گروه «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با منفی ۸.۲ درصد، «ساخت محصولات فلزی» با منفی ۷.۱ درصد، «کاشی و سرامیک» با منفی ۷ درصد و «زراعت و خدمات وابسته» با منفی ۵.۷ درصد بیشترین سطح بازدهی منفی را طی یک ماه منتهی به ۱۱ بهمن ماه داشته اند.


پُرسودترین شرکت بورسی


این گزارش می افزاید: در بین شرکت های بورسی، «بوتان» با کسب بازدهی ۶۶.۳ درصد بیشترین بازدهی یک ماهه بازار را از آن خود کرده است. افزون بر این، بعد از «بوتان»، شرکت های «نورد و قطعات فولادی با بازدهی» ۵۱.۴ درصد، «کالسیمین» با بازدهی ۳۴.۹ درصد، «نفت پارس» با ۳۳.۲ درصد و «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» با ۳۳ درصد بیشترین سود را برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند.


بیشترین بازدهی منفی


بر اساس آمار منتشر شده، «سیمان اصفهان» با منفی ۲۶.۷ درصد بیشترین بازدهی منفی را برای سهامدارانش در پی داشته و شرت های «بیمه پارسیان» با منفی ۲۰.۷ درصد، «حمل و نقل بین المللی خلیج فارس» با منفی ۲۰ درصد، «ایران دارو» و «داروسازی فارابی» با منفی ۱۶.۹ درصد بیشترین بازدهی منفی بازار را در این یک ماه به نام خود ثبت کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر