رشد نماگر تالار شیشه‌ای پس از چهار روز

معاملات بورس امروز در حالی به پایان رسید که شاخص بورس بعد از چهار روز افت، با ۸۹ واحد رشد به ۹۷ هزار و ۸۰۸ واحد رسید تا اندکی فضای خرید و فروش سهام به سمت مثبت شدن حرکت کند.
کد خبر : ۸۱۵۹۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روز جاری فضای تالار شیشه ای با افزایش اندک شاخص کل بورس توانست موج منفی ادامه دار شکل گرفته در دو هفته اخیر را اندکی تعدیل کند تا شاید سردی خرید و فروش ها به پایان برسد.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۸۹ واحد رشد معادل ۰.۰۹ درصد به ۹۷ هزار و ۸۰۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۹  درصد به ۳۱ هزار و ۲۳۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۰ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۱۷ هزار و ۵۰۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۵ واحد افزایش، معادل ۰.۳۵ درصد به ۱۳ هزار و ۱۵۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۲ واحد رشد، معادل ۰.۰۸ درصد به ۱۰۴ هزار و ۹۶۱ واحد، شاخص بازار اول با ۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۱۴ درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۲۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳ واحد رشد معادل ۰.۰۲ درصد، به ۲۰۹ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «ومعادن با (۵۵) واحد، مبین با (۲۳) واحد و تاپیکو با (۲۲) واحد» بیشترین تاثیر منفی و چهار نماد «جم با ۳۳ واحد، رانفور با ۳۰ واحد، شبندر با ۲۸ واحد و کگل با ۲۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی پر نوسانی مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۲۰۷۵ واحد رشد معادل ۳.۲۳ درصد به ۶۶ هزار و ۴۰۶ واحد، ماشین آلات با ۲۶۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۱۷ هزار و ۲۵۷ واحد، قند و شکر با ۱۰۳ واحد رشد معادل ۱.۱۲ درصد به ۹ هزار و ۳۰۲ واحد، رایانه با ۱۱۰ واحد رشد، معادل ۰.۸۹ درصد به ۱۲ هزار و ۵۶۳ واحد، خودرو با ۱۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۸۷ درصد به ۱۶ هزار و ۱۲۹ واحد، ذغالسنگ با (۲۲) واحد کاهش معادل (۱.۳۷) درصد به یک هزار و ۶۶۳ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۶۷) واحد افت معادل (۹.۱۷) درصد به یک هزار و ۶۶۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خشرق، ختوفا، تکشا، پدرخش، غاذر، لبوتان و غبهنوش» با رشد قیمت بین «۴.۸۵ تا ۵» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «لپارس، بکاب، فلوله، ومعادن، ونفت، دسبحان و ولیز» با کاهش قیمت بین «۹.۱۸ تا ۳.۷۴» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۷ هزار و ۷۹۶ نوبت معاملاتی، ۷۱۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۶  میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها