16 بهمن 1396 - 08:09
معاون بانک ملت:

عدم پرداخت وجوه سوخت به جایگاهداران صحت ندارد

معاون بانک ملت اعلام کرد: با تصمیم بانک مرکزی پرداخت‌ها به جایگاهداران در هر ۲۴ ساعت یکبار انجام می‌شود و اگر آنها به این مسئله اعتراض دارند باید موضوع را از بانک مرکزی پیگیری کنند.
کد خبر : ۸۱۶۱۸
بانک ملت

به گزارش ایبِنا، بهمن اسکندری با بیان اینکه ادعای مطرح شده درباره پرداخت نشدن وجوه حاصل از فروش سوخت در جایگاه ها کذب محض است، افزود: بانک ملت از سال ۸۳ بر اساس توافقات انجام شده مکلف شد تا وجوه حاصل از فروش سوخت را از طریق سه فرآیند آنلاین شتابی، کیف پول و از طریق پی استیشن ها دریافت کند و در حال حاضر نیز این بانک بر اساس تعهدات خود به همین شیوه عمل می کند.


وی با بیان اینکه تا هفته گذشته بر اساس فرایند سیستم شاپرک در هر ۲۴ ساعت دستکم ۶ بار وجوه دریافتی به وسیله کارتخوان های بانک ملت در جایگاه ها به حساب جایگاهداران واریز می شده گفت: از چند روز قبل و براساس تصمیم بانک مرکزی و با هدف مسائل امنیتی، این پرداخت ها در هر ۲۴ ساعت یکبار انجام می شود و اگر جایگاهداران به این مسئله اعتراضی دارند باید موضوع را از طریق بانک مرکزی یا وزرات نفت پیگیری کنند.


معاون بانک ملت در خصوص ادعای مطرح شده از سوی رییس اتحادیه جایگاهداران سوخت مبنی بر اینکه قرار بوده بانک ملت به ازای هر تراکنش ۲۰ ریال به جایگاهداران به عنوان کارمزد پرداخت کند، افزود: در ابتدای اجرای این طرح با هدف تشویق جایگاهداران برای ترغیب مردم به استفاده از کیف پول و پرداخت آنلاین، بانک ملت تصمیم گرفت تا به صورت تشویقی به ازای هر تراکنش مبلغ ۲۰ ریال به جایگاهداران پرداخت کند که این مسئله پس از ملغی شدن استفاده از کیف پول عملا کنار گذاشته شد.


وی افزود: بانک ملت هیچ تعهدی نسبت به پرداخت این وجوه نداشته و ندارد و صرفا این اقدام اختیاری و با هدف تشویق جایگاهداران انجام شده است. اسکندری اثرات اجرای این طرح را بسیار مفید اعلام کرد و افزود: کاهش نقدینگی در جایگاهها و ایجاد امنیت، افزایش تسریع در تسویه حساب، جلوگیری از آلودگی ناشی از تبادل اسکناس، شفافیت مالی، سرعت عمل در خرید سوخت و مدیریت وجوه از دستاوردهای اجرای این طرح است.


معاون مدیرعامل بانک ملت افزود: در حال حاضر ۳۲۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور به تجهیزات بانکداری الکترونیک بانک ملت مجهز شده اند و این بانک سرمایه گذاری قابل توجهی با نگاه ملی در این زمینه انجام داده و هیچ منافع مادی هم برای بانک نداشته است.


اسکندری ورود بانک ملت به این عرصه را با هدف ایجاد رفاه برای شهروندان و بر اساس آینده نگری مدیریت بانک ملت و مدیران وزارت نفت اعلام کرد و افزود: هم اکنون نیز سیستم مدیریت گازوییل بر اساس پیمایش با همکاری بانک ملت در حال اجراست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر