16 بهمن 1396 - 10:06

آغاز رتبه بندی تشکل‌ها در اتاق بازرگانی ایران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران از آغاز رتبه بندی تشکل ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این موضوع ظرف دو هفته آینده به نتیجه برسد.
کد خبر : ۸۱۶۳۰
رتبه بندی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علاالدین میرمحمدصادقی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی صبح امروز (دوشنبه) و در آیین گشایش خانه تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: امام خمینی (ره) در روز ٢٥ بهمن ماه به اتاق بازرگانی به عنوان اولین نهاد حکم فعالیت دادند و با صدور حکم برای چند نفر تاکید کردند که مشکلات اقتصادی مردم شود.  


وی افزود: شهید آیت الله بهشتی و مرحوم آیت الله هاشمی چندین نوبت به اتاق بازرگانی سرکشی کردند و برخی از مصوبات شورای انقلاب با مشورت اتاق بازرگانی انجام شد؛ هرچند که ما با برخی از مصوبات مخالف بودیم. میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد اما بعدها با وجود چنین شرایطی اتاق بازرگانی تضعیف و این امر باعث شد تا امام راحل بفرمایند کارهایی را که مردم می توانند انجام دهند دولت انجام ندهد.


وی با اشاره به اختلافات اتاق تهران و ایران و ادغام این دو اتاق را یادآور شد و گفت: امروز انس و الفتی بین این دو اتاق وجود دارد. میرمحمدصادقی تاسیس اتاق تشکل های اقتصادی را گامی مهم اما ناکافی دانست و افزود: باید پیش بینی ما برای فعالیت ٢٠٠ تشکل اقتصادی باشد؛ به عنوان نمونه در اتریش ٨٠٠ تشکل اقتصادی فعال هستند که قدرت آنها بسیار بالاست.  


محمدرضا انصاری عضو هیات ییسه اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم در سخنانی اظهارداشت: تشکل ها در کشور ما نیاز به توجه ویژه دارند و حمایت از آنها بسیار مهم و ضروری است.  


وی افزود: در حال حاضر ١٨٠ تشکل در اتاق ایران به ثبت رسیده هرچند که خود اتاق ایران نیز آگاهی مناسبی نسبت به فعالیت این تشکل ها نداشت و به همین دلیل یک هیات بررسی با حضور حسین سلاح ورزی و اشرف تشکیل دادیم.  


انصاری همچنین از آغاز رتبه بندی تشکل ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این موضوع ظرف دو هفته آینده به نتیجه برسد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر