شاخص بورس ۲۲۵ واحد مثبت شد

شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی در هفته جاری با رشد مواجه شد و با ۲۲۵ واحد افزایش در پایان داد و ستدهای امروز به ۹۸ هزار و ۳۳ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۶۹۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بازار سهام روز جاری باعث شد تا شاخص بورس در یک روند صعودی به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهد و در این بستر ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسید.


افزایش همه شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با صعود مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۲۲۵ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۹۸ هزار و ۳۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۳  درصد به ۳۱ هزار و ۳۰۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰۲ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد به ۱۷ هزار و ۶۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۷ واحد افزایش، معادل ۰.۵۹ درصد به ۱۳ هزار و ۲۳۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۲۹ واحد رشد، معادل ۰.۲۲ درصد به ۱۰۵ هزار و ۱۹۰ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۳ واحد افزایش معادل ۰.۲۹ درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۴۵۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴۹ واحد رشد معادل ۰.۱۲ درصد، به ۲۰۹ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «وکار با (۱۵۹) واحد و آپ با (۲۹) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۵ نماد «فملی با ۸۵ واحد، وامید با ۷۱ واحد، خودرو با ۳۲ واحد، فولاد با ۳۱ و خساپا با ۲۴ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی پر نوسانی مواجه شدند به طوری که « وسایل ارتباطی با ۸۱ واحد رشد معادل ۴.۹۰ درصد به یک هزار و ۷۴۲ واحد، محصولات چوبی با ۲۷۷۴ واحد افزایش معادل ۴.۱۸ درصد به ۶۹ هزار و ۱۸۱ واحد، خودرو با ۵۱۳ واحد رشد معادل ۳.۱۸ درصد به ۱۶ هزار و ۶۴۲ واحد، ذغالسنگ با ۵۱ واحد افزایش، معادل ۳.۱۵ درصد به یک هزار و ۶۹۱ واحد، سایر مالی با ۴۲ واحد رشد معادل ۱.۵۹ درصد به ۲ هزار و ۲۴۵ واحد، بانک ها با (۱۱) واحد کاهش معادل (۲.۰۹) درصد به ۵۵۷ واحد، زراعت با (۱۴۲) واحد افت معادل (۲.۳۱) درصد به ۶ هزار و ۴۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «ثفارس، ختوفا، خگستر، خمهر، قمرو، فلوله و غبهنوش» با رشد قیمت بین «۴.۹۱ تا ۹.۹۸» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وکار، کترام، غدام، شگل، کمهدا، شکر و دابور» با کاهش قیمت بین «۳۱.۲۶ تا ۳.۴۹» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۲ هزار و ۳۲۵ نوبت معاملاتی، ۸۰۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۹۸۹  میلیارد تومان رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید : طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع خاک چینی ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، بیمه کوثر، ساختمان اصفهان، قطعات اتومبیل ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، ‌ عمران و توسعه فارس، ‌ گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، تولیدی کاشی تک‌سرام، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «دارویی لقمان، رینگ‌سازی مشهد» متوقف شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر