در بازار معاملات جهانی؛

بورس های جهانی به یکباره فرو ریختند/افزایش نرخ بهره رنگ باخت

شاخص بورس کشورهای جهان بویژه آسیا با سقوط ارزش روبرو شدند و افزایش متعدد نرخ بهره در آمریکا توسط فدرال رزرو رنگ باخت.
کد خبر : ۸۱۷۳۱
بورس خارجی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی سرمایه گذاران از ایجاد تورم در بازارهای مالی، شاخص بورس های جهان سقوط کرد که در این میان بورس آسیا بیشترین روند نزولی را به خود اختصاص داد.


همچنین شاخص وال استریت به کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد رسید. شاخص معاملات آتی ای- مینی اس اند پی هم با ۳.۰ درصد به کمترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسید.


در آمریکا شاخص اس اند پی ۵۰۰ و داوجونز هر کدام به ترتیب با ۴.۱ درصد و ۴.۶ درصد روند نزولی در روز دوشنبه روبرو شدند که بیشترین سیر نزولی از ماه اوت سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد محسوب می شود.


انتظار می رود که در اروپا بورس دکس آلمان، کک فرانسه و فوتسی لندن هر کدام به ترتیب با ۶.۶ درصد، ۶.۱ درصد و ۴.۸ درصد افت روبرو شوند.


در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۳.۴ درصد سقوط کرد و در تایوان شاخص بورس این کشور ۵.۰ درصد پایین آمد که بیشترین سیر نزولی آن از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد است و در هنگ کنگ شاخص هنگ سنگ ۴.۲ ارزش خود را از دست داد. در ژاپن شاخص نیکی ۴.۷ درصد کاهش یافت که از نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد بدترین عملکرد این بورس تلقی می شود.


در آمریکا ارزش اوراق بهادار ۱۰ ساله، ۲.۸۸۵ درصد رشد کرد که در ۴ سال اخیر بی سابقه است؛ اما در نهایت به ۲.۶۶۲ درصد رسید.


در بازار جهانی ارز، هر یورو به ۱.۲۳۷۱ دلار کاهش پیدا کرد و هر دلار به ۱۰۸.۸۶ ین رسید که حاکی از کاهش رشد ۰.۲ درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد.


بر پایه این گزارش پیش بینی می شود که فدرال رزرو در سال جاری میلادی ۲ بار نرخ بهره را در آمریکا افزایش دهد که پیش از این ۴ بار پیش بینی شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر